La indústria automobilística alemanya va formar un càrtel des dels anys 90 del segle passat que va assentar la bases per a la crisi del dièsel, segons informacions del setmanari Spiegel. Volkswagen (VW), Audi, Porsche, BMW i Daimler «van acordar de forma secreta qüestions relacionades amb la tècnica, costos, subministradors i, fins i tot, la neteja de les emissions de gasos en els vehicles dièsel», va indicar.

Volkswagen i Daimler haurien presentat a les autoritats de defensa de la competència alemanya els respectius documents en els quals s'«autodenunciaven» amb la finalitat de limitar el pagament de possibles multes.

D'acord amb el setmanari Spiegel, podria tractar-se d'un dels càrtels més grans en la història d'Alemanya, en el qual haurien participat tots els grans fabricants automobilístics alemanys: VW, Audi, Porsche, BMW i Daimler, segons l'escrit d'al·legacions presentat per Volkswagen.

Acords per la tècnica

Tots ells van acordar la tècnica adequada per a la neteja de les emissions de gas i d'aquesta manera van fixar les bases per a la crisi actual que travessa el dièsel, afegeix Spiegel.

A més, van discutir sobre la grandària dels dipòsits pel AdBlue, dissolució d'urea utilitzada per reduir les emissions d'òxids de nitrogen (NOx) causades per les fuites dels motors dièsel.

Els dipòsits grans haurien estat massa cars, per la qual cosa les empreses automobilístiques alemanyes van acordar dipòsits petits en els quals la quantitat d'AdBlue arribava a ser en un moment donat insuficient per netejar les emissions.