Frankfurt Medieval, la cadena d'estètica medieval i de menjar assequible ubicada a Puigcerdà, ha anunciat la seva expansió a través del sistema de franquícies amb vocació, de moment, de crèixer en territori nacional. En paraules de la Noèlia López, fundadora del projecte juntament amb en Fran, el seu home, des de la seva obertura l'any 2010 ja tenien clar que volien tenir un negoci propi que fos atractiu i també original per la clientela.

La creixent demanda els va fer plantejar la necessitat de buscar un nou local molt més gran en el cor de la ciutat, a més d'augmentar l'horari de cuina i la carta. Es va obrir La Taverna Medieval amb gran capacitat per a grups i compta amb una zona habilitada per a espectacles.

Un dels pilars sobre els quals reposa la filosofia de l'empresa és l'assequibilitat dels preus, de manera que el client pugui «menjar bé i amb preus adeqüats a tothom». Justament, en plena crisi econòmica i quan la població retalla en despeses extra, aquest és potser un plantejament que podria explicar l'èxit d'aquesta cadena.

Amb un increment de la facturació i un augment de clients del 20% el primer semestre de l'any, el restaurant emprendrà un pla d'expansió a partir dels seus dos restaurants situats a la província de Girona. Durant aquests vuit anys de trajectòria el projecte ha anat creixent, «hem treballat molt, de fet el primer local ens va quedar petit i el 2013 vam adquirir el segon local, molt més gran i d'estètica de taverna. Estem molt satisfets per l'èxit que hem aconseguit», diu López.

Una oportunitat adequada

El model franquiciat «és una oportunitat que ens va semblar adeqüada, i vam pensar: i per què no?», i de moment Frankfurt Medieval ja té lligat pel setembre la seva primera franquícia, que estarà ubicada a Benidorm, a Alacant. Tenen més propostes, però encara s'han de lligar i prefereixen no avançar-se.

«L'estètica medieval ja l'havíem vist en alguns restaurants i ens va semblar adequada», explica la Noèlia López. «Això ens permet no només tenir un local ambientat amb elements d'aquesta època sinó que també tenim una carta original i amb plats adaptats a diferents tipus de clientela», assegura. I és que ja comença a ser habitual que molts negocis facin lloc a les opcions per vegetarians o a altres opcions com la inclusió d'una carta sense gluten o el detall de les intoleràncies alimentàries.

Un dels plats més vistosos és un frankfurt arrebossat amb patata que a la taula és presentat com «patata medieval». Un èxit de la recreació medieval.