Uns 60 establiments turístics de la Costa Brava permeten enviar postals sense anar a Correus

Asendia, empresa que impulsa aquesta iniciativa, anomenada 'Franqueig QR', esta formada per La Poste, de França, i Swiss Post

05.08.2017 | 08:47
Un servei propi als locals turístics

Uns 60 establiments turístics dela Costa Brava ofereixen aquest estiu la possibilitat d'enviar targetes postals sense passar per Correus, segons ha informat Asendia, l'empresa que impulsa aquesta iniciativa, anomenada 'Franqueig QR'. La majoria d'aquestes empreses són establiments hotelers, encara que també hi ha supermercats o càmpings, llocs freqüentats per turistes, que són els que, principalment, empraran aquest servei. Aquest sistema que s'ha posat en marxa a tota Espanya, compta amb una àmplia expansió a les Balears i a les illes Canàries, on ja ha arribat a mésde 1.400 locals que participen en aquesta proposta.

Els usuaris poden comprar en aquests locals els segells, que inclouen un codi QR, enganxar-lo en la targeta postal i dipositar-la en les bústies de l'empresa, que assegura que tant el cost com els terminis de lliurament al destinatari són els mateixos que mitjançant els serveis postals «habituals». No obstant això, destaca que permet oferir més informació sobre l'illa a la persona que rep la postal, ja que a través del codi QR es mostren dades sobre localització geogràfica i imatges. Així, quan el destinatari escaneja el codi accedeix a tota aquesta informació.

Des de fa uns mesos, l'empresa Asendia, una societat conjunta dels operadors postals La Poste, de França, i Swiss Post, de Suïssa, va iniciar converses amb entitats gironines per oferir-los uns mitjans de franqueig destinats específicament a promoció turística. Un dels acords tancats és amb l'Associació de Càmpings de Girona, que ajuda que el servei s'ofereixi a totes

«Cedeixen les imatges i informació que volen mostrar als destinataris de la correspondència en països de fora d'Espanya com a promoció per atreure nous visitants a les illes», indica la companyia, que posa l'accent que aquesta opció «no representa cap inversió per a la institució». També hi ha una altra opció que ofereix als establiments poder promocionar-se a través de la informació del codi QR.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

El PIB de la Unió Europea manté un creixement del 0,6% entre abril i juny

El PIB de l'eurozona i de la Unió Europea (UE) va mantenir el seu creixement sense grans...

El port de Barcelona tanca el juliol amb nou rècord de mercaderies

L'equipament assoleix la xifra de 5,6 milions de tones mobilitzades, un 23% més que en el mateix...

La CE estudia ajuts del Govern alemany a Air Berlin i Ryanair se´n queixa

La Comissió Europea (CE) va dir ahir que estudia les ajudes d'Estat rebudes per la...

Enllaços recomanats: Premis cinema