L'aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair va informar que ha tramitat «més de 300.000» reemborsaments o reubicacions dels 400.000 passatgers afectats per les últimes cancel·lacions de vols, el que suposa un 75%. En un comunicat, la companyia amb base a Dublín va assenyalar que preveu elevar aquesta xifra fins al 90% del total a finals d'aquesta setmana, en resposta a la suspensió de 18.000 vols entre el proper novembre i març de 2018.

Ryanair va reiterar que la «reducció» del «calendari d'hivern», quan deixarà d'operar 25 dels més de 400 avions que componen la seva flota, «assegurarà que no s'han de cancel·lar més vols» pels errors comesos en la planificació dels quadrants dels pilots.

A més d'aquests 18.000 vols, l'aerolínia líder a Europa del sector de baix cost va anunciar el passat 15 de setembre la suspensió de 2.100 viatges durant sis setmanes, a causa de l'error en la distribució de les vacances dels pilots.

«La totalitat dels 315.000 passatgers afectats» entre setembre i octubre ja ha rebut «correus electrònics notificant-los la cancel·lació del seu vol», alhora que ja «s'han tramitat més de 308.000 rutes alternatives o reemborsaments», va assenyalar la companyia. Segons Ryanair, el 2% restant, menys de 7.000 usuaris, «encara ha de posar-se en contacte» amb el servei d'atenció al client de l'aerolínia.

El seu director de comunicació, Kenny Jacobs, va assenyalar que l'índex de puntualitat «ha millorat» fins a arribar al 97% durant els últims set dies, mentre que, al marge de les suspensions anunciades, només «s'han cancel·lat dos dels 16.000 vols operats» durant aquest període. D'altra banda, Ryanair va comunicar que ahir va suspendre vint-i-un vols amb destinació i sortida de l'aeroport italià de Pisa, a causa d'una vaga de personal de terra.