La campanya nadalenca, que comença a finals de novembre i es perllonga fins a gener, generarà un milió de contractes, xifra un 10% superior a la de 2016, segons les previsions de la patronal d'agències d'ocupació Asempleo. El president d'Asempleo, Andreu Cruañas, va explicar que el tret de sortida el donarà el Divendres Negre o «Black Friday i durarà fins a després de les rebaixes, amb el pont de la Constitució i les festes de Nadal i Reis pel mig. Un període, explica, en el qual comença essent important per a l'ocupació la indústria manufacturera (tèxtil, perfumeria, paqueteria) per sumar-se després la logística, la distribució i l'ocupació en comerç i hostaleria.

En tots els casos, es manté la necessitat de perfils que apliquin eines digitals al lloc de treball i recorden que, en xifres anuals, el 31% dels que entren via empreses de treball temporal acaba quedant-se en la companyia. Sobre Catalunya, la patronal apunta que la situació pot fer que la taxa de creació d'ocupació prevista per a l'autonomia baixi del 2%, xifra que restaria entre 20.000 i 40.000 llocs de treball amb especial incidència en l'hostaleria i el turisme.