L'empresa automobilística japonesa Nissan deixarà de produir els models Pulsar i NV200 de passatgers (Evalia) a la seva planta de Barcelona a partir dels mesos de juny i juliol, respectivament, segons ha informat la companyia aquest dimarts en un comunicat.

El fabricant nipó continuarà fabricant a Barcelona la furgoneta dièsel NV200 i la sèrie elèctrica e-NV200 amb més autonomia, fins a 280 quilòmetres, i que incorpora la bateria que munta el nou Leaf, de 40 quilowatts hora (kWh), per a la seva exportació global.

Segons han assegurat fonts de la companyia a Europa Press, aquest canvi de producció no tindrà un impacte immediat en l'ocupació de la planta, que compta actualment amb més de 3.000 treballadors, perquè el llançament d'una nova generació de 'pick-ups', el Nissan Navara, el Renault Alaskan i el Mercès-Benz Classe X, compensarà la supressió de la producció del Pulsar.

A més, afirmen que l'entitat nipona no té pensat incorporar a la planta catalana un nou model que vagi en línia amb el Pulsar, del qual va fabricar entre 20.000 i 25.000 unitats el 2017, segons dades provisionals.

La planta de Nissan a Barcelona va començar la seva activitat el 1983 i en el seu últim any fiscal (des de l'abril del 2016 al març del 2017) va vendre més de 110.000 vehicles. El 2017, va exportar un 87,5% de la seva producció, i va superar l'actual mitjana de les exportacions espanyoles del sector de l'automoció, que és del 85%.

El president de l'entitat asiàtica a Europa, Paul Willcox, ha destacat que les decisions que ha pres la companyia són fruit d'un canvi en la demanda de mercat dels clients europeus i una nova tendència. "L'enfocament de Nissan és reforçar el nostre lideratge en el segment de vehicles elèctrics i multisegment", ha subratllat.

La companyia espera un creixement important del mercat de vehicles elèctrics en els propers mesos, a conseqüència principalment de les normatives urbanes de mobilitat més restrictives i l'augment de l'interès d'empreses i particulars per la mobilitat de zero emissions.