CaixaBank ha llançat un servei d'assessorament digital en fons d'inversió, denominat Smart Money, que permet als clients de l'entitat obtenir recomanacions d'inversió personalitzades i gestionar la seva cartera des de la plataforma en línia del banc, que aspira a incrementar un 25% el seu patrimoni sota gestió discrecional de cara a finals d'any.

Aquesta nova funcionalitat complementa els serveis ja oferts per l'entitat catalana, que confia a aconseguir els 20.000 milions d'euros de patrimoni sota gestió discrecional a la fi del 2018, des dels 16.000 milions d'euros actuals.

El nou servei, estrictament digital i que s'adapta als requisits de MiFid II, permetrà als seus usuaris accedir a diferents mercats i actius a través de carteres gestionades, que estaran vehiculades a través de 10 fons d'inversió, vuit dels quals repliquen el mercat a través de futurs i ETFs. El rebalanç del pes dels fons en la cartera d'inversió dels clients s'efectuarà en un màxim de fins a sis mesos, segons va explicar l'entitat.

Per utilitzar aquest robo-advisor, els clients hauran de respondre una sèrie de preguntes senzilles perquè l'entitat conegui quina és la recomanació més adequada als seus objectius i tolerància al risc. Una vegada realitzada la contractació, l'usuari pot fer un seguiment de la cartera a través de la plataforma web del banc.

Smart Money exigeix una inversió mínima de 1.000 euros i compta amb una comissió del 0,6%, mentre que el cost total per al client (TER) no supera l'1%.