L'empresa gironina de espardenyes Toni Pons reforça la seva presència a Espanya amb l'obertura de nous establiments propis el 2018 i el llançament de la seva botiga 'online', que li permetrà elevar les seves vendes un 12%, fins a assolir els 14 milions d'euros aquest exercici.

En concret, la firma acaba d'obrir un nou punt de venda al centre de Madrid, a la Calle Mayor, que se suma a les ja existents en Arenal i en el Carmen, totes situades estratègicament a la zona més turística de la capital, i una altra més a Màlaga, que li permet fregar la desena d'establiments al territori nacional, ja que també compta amb tres establiments al centre de Barcelona i un altre a Sitges.

El gerent de Toni Pons, Jordi Pons, ha assenyalat que la companyia també té previst obrir aquest any botiga a Malàisia per impulsar la seva expansió internacional, després de la recent obertura de quatre establiments a Mèxic, situades a les principals zones comercials de Monterrey, Ciutat de Mèxic, Cancún i Platja del Carmen.

En els últims anys, la companyia ha apostat per incorporar al seu pla de negoci l'obertura de punts de venda propis en zones amb gran afluència turística, que se sumen a la seva presència en més 4.000 punts de venda multimarca a tot el món com Alemanya, Aràbia Saudita, Austràlia, Corea del Sud, Costa Rica, Unió dels Emirats Àrabs, Estats Units, Nova Zelanda, Xina, Regne Unit, Vietnam, Turquia o Rússia, entre altres.

"Des de la incorporació de la segona generació a l'empresa, durant els anys 60, Toni Pons ha tingut una clara vocació d'internacionalització. Primer va començar per França i actualment les espardenyes Toni Pons es distribueixen en els cinc continents. La internacionalització ha estat i segueix sent en l'actualitat una de les principals línies estratègiques de l'empresa", ha subratllat Jordi Pons.

Unes 200 referències online

En el marc de la seva expansió, la companyia ha llançat aquest mes la seva botiga 'online', que posa les seves més de 200 referències a l'abast de tots a cop de 'clic', i que realitza enviaments als cinc continents.

El gerent de Toni Pons té clar que el comerç digital s'ha convertit en un "imprescindible" per a les marques de moda i en una eina per fer arribar les seves espardenyes a tots els racons del món.

"Fins al moment teníem presència al canal 'online' a través dels nostres clients, amb els quals seguim treballant d'una forma molt reeixida. Ara amb nostre 'ecommerce' propi, els clients poden seguir gaudint de l'experiència de compra Toni Pons en qualsevol part del món", ha assenyalat.

Pons confia que la botiga 'online' vagi adquirint "importància" en el global de la facturació. "És un canal de vendes que no podem passar per alt, ja que entre altres avantatges, ens ajuda a desestacionalitzar el producte i ens permet la venda de les espardenyes durant tot l'any en les diferents parts del món", ha explicat.

D'aquesta forma, la firma de espardenyes preveu tancar l'exercici amb una facturació de 14 milions d'euros, la qual cosa suposarà un increment del 12%, enfront dels 12,5 milions d'euros registrats en el passat exercici.

Toni Pons és una empresa familiar, amb origen a Osor, que utilitza només matèries naturals en la seva producció i fabrica les seves espardenyes amb mètodes tradicionals i artesans com el cosit a mà, als quals s'uneix la sostenibilitat de materials i processos de fabricació.