La 4a edició dels Premis Cactus, organitzats per Digitals Girona i el Club de Màrqueting de Girona, i que aquest any s'han obert a Catalunya per primer cop, ha rebut més de 150 candidatures, cosa que representa un augment d'un 50% respecte a l'any anterior.

L'organització ha anunciat dos dels 11 guardonats d'aquesta edició: Lluís Bassat, publicista, rebrà el Premi Cactus Honorífic, i Edmon Roch, productor de cinema, recollirà el Gran Premi Cactus. Aquestes dues categories es deliberen des de l'organització dels premis i s'anuncien prèviament a la gala d'entrega dels guardons, on es coneixeran tota la resta dels premiats, aquest dijous a dos quarts de nou del vespre al Teatre Municipal de Girona

Lluís Bassat, guanyador del Premi Cactus Honorífic per la seva trajectòria professional al món de la publicitat, la comunicació i el màrqueting, és considerat el millor publicitari espanyol del segle XX. Fundador de l'agència Bassat & Asociados, avui Ogilvy & Mather, ha estat creador de cèlebres campanyes com la d'«Avecrem, xup, xup», eslògan que encara utilitza la marca.

Edmon Roch, director, productor i guionista de cinema, ha estat premiat amb el Gran Premi Cactus, que premia un projecte destacat d'entre tots els projectes realitzats l'any 2017 a Catalunya, per la pel·lícula Tadeo Jones 2, El secret del Rei Mides.

Amb 11 categories diferents, 9 són per a presentar candidatures. Pel que fa a les categories pròpies del món digital i tecnològic, els finalistes són els següents: a la categoria de millor web, el Circ de la Cultura, realitzada per Enric Mas, Carnovo i Entretenemos; a millor app, APPAjuntaments, realitzada per Enric Mas, Twinapp Running, realitzada per a CherryTech SL, i iNatal App, realitzada per Sixtemia Mobile Studio; a millor projecte tecnològic, Lloret de Mari i Civiciti, de Pis en Pis i SW Cybersecurity, de SW Hosting.

A les categories de màrqueting i comunicació, els finalistes han estat els següents: a la millor campanya de màrqueting, El coleccionista, realitzada per Noel, Pasando el tiempo, realitzada per Noel, i Solís Responsable, realitzada per Tiempo BBDO per a Nestlé i Solís. A la millor innovació de producte, Be Motion, realitzada per Artplay Creatividad Visual, Testamenta, realitzada per Testamento Online, i CVG9612, realitzada per Neodi per a l'empresa Solac. A a la millor campanya de comunicació, Heart Beat Mupi, realitzada per Tiempo BBDO per a Nestlé Viladrau; Històr1a, realitzada per Girona Futbol Club, i La cena que no ves, realitzada per Tiempo BBDO per a Nestlé.

A la millor campanya de màrqueting social, l'única categoria que el guanyador té una dotació econòmica de 3.000 euros per a donar suport a la causa benèfica associada, els finalistes són Humans of Catalunya, Recepta d'Aigua, realitzada per BBDO per a Oxfam Intermón, i The Good Virus, realitzada per Contrapunto BBDO per ATELCA.

A les categories centrades a les xarxes socials, que combinen tecnologia i comunicació, trobem l'Instagramer de l'Any, amb Clipster BCN, Narj i Pinapli com a finalistes; i Youtuber de l'Any, amb AuronPlay, Dulceida i Leopolda Olda també com a finalistes. Aquestes dues categories substitueixen la que hi havia a les edicions anteriors anomenada Influencer de l'Any, segmentant-ho amb les dues xarxes amb més usuaris, a causa de l'alt nombre de candidatures rebudes.