La Comissió Europea ha acceptat la proposta espanyola d'ampliar els corredors atlàntic i mediterrani per incloure-hi nous itineraris amb connexions a ports de la xarxa bàsica que actualment no en tenen. Així, l'executiu comunitari incorpora en la revisió del mecanisme de finançament de les xarxes transeuropees de transport sis itineraris nous amb connexions a Palma de Mallorca, Gijón, la Corunya, Huelva, Las Palmas i Tenerife, entre d'altres. Això implica que amb la pertinença als corredors «es millora la connectivitat, visibilitat i oportunitats» de cofinançament d'aquestes infraestructures, tot i que en cap cas està «garantida» l'obtenció de fons europeus.

La primera revisió de l'anomenat Mecanisme Connectar Europa és una proposta de la Comissió Europea de cara al finançament de les xarxes transeuropees en els sectors del transport, les telecomunicacions i l'energia per al període 2021-2027. En tot cas, haurà de ser aprovada per l'Eurocambra i pels estats membres a través del Consell.

En suma, la proposta de la CE preveu una dotació de 30.600 milions d'euros per finançar les xarxes transeuropees de transport durant aquests anys. A banda, però, el reglament preveu també itineraris de finançament «prioritari» en certes línies de mobilitat i inclou el corredor Cantàbric viari complet, des de Bilbao fins a Portugal, entre aquestes.

El Mediterrani i l'Atlàntic són dos dels nous corredors d'Europa que discorren per Espanya. Entre tots dos creuen 10 de les 17 comunitats, incloent-hi Catalunya. Amb l'ampliació, les comunitats que se'n beneficiaran seran Balears, Navarra, La Rioja, Cantàbria, Astúries, Galícia i Canàries.