El trading és una estratègia d'inversió -encara que més d'un preferiria fer servir la paraula «especulació»- que busca realitzar moltes entrades i sortides en el mercat amb l'objectiu d'obtenir petits beneficis en un curt espai de temps. Això poden ser des d'uns pocs dies a minuts.

La indústria del trading s'ha desenvolupat enormement aquests últims anys. En els inicis de l'activitat borsària, la negociació en «pits» (o parquets) implicava que molt pocs poguessin aprofitar els moviments a curt termini en els preus de les accions. Només aquells amb accés directe a aquestes negociacions tenien la informació i la capacitat suficients per poder treure'n profit, i tot i així el marc temporal era molt limitat, havent de restringir-se als moments de negociació i havent d'esperar des d'unes poques hores fins a dies per poder tancar posicions.

Amb la introducció dels sistemes informàtics en la negociació borsària va arribar el gran canvi. El 1971 es va crear el primer mercat borsari electrònic, el Nsdaq, i des inicis dels 80 van començar a introduir-se aquests sistemes a Europa, tot i que no va ser fins a inicis dels 90 quan els principals mercats borsaris de tot el món van estar totalment informatitzats.

En un sistema electrònic de negociació, aquesta es porta a terme mitjançant «llibres d'ordres centralitzats», servidors informàtics que recullen les ordres de tots els participants en el mercat i les fan públiques. Això redueix l'asimetria en la informació de mercat, millora la liquiditat i contribueix a la millor formació dels preus de mercat. Mentre que els preus es determinaven de forma manual a la negociació en parquets, els sistemes informàtics permeten el matching d'ordres en temps real per prioritat preu-temps.

Aquesta aplicació de regles uniformes per a tots els partíceps permet una negociació més justa en tots els sentits. Aquesta progressiva informatització dels sistemes de negociació ha avançat en paral·lel amb la informatització dels sistemes d'accés als mercats, portant a mercats descentralitzats. Davant d'aquest escenari podem deduir que el trading basat en l'anàlisi tècnica més tradicional en els espais més curts de temps es veurà sempre superat pel trading amb algoritmes informàtics.