Primer dia de campanya i primer enfrontament dialèctic entre candidats gironins. En una taula rodona, candidats del PSC, CiU, ERC-RCat, PP i ICV-EUiA van debatre sobre quin creuen que ha de ser el futur del turisme i quines mesures proposen per enfortir-lo com a pilar per sortir de la crisi. Un altre dels eixos que va marcar el debat, i que ja s'ha convertit en un dels temes recurrents en la precampanya, va ser el dèficit històric en infraestructures a les comarques gironines. Tots van insistir en la necessitat de desencallar definitivament el desdoblament de la N-II. Quina ha de ser la gestió futura de l'aeroport de Girona i què fer amb Ryanair també van ser temes als quals van dedicar més minuts.

El futur del l'aeroport de Girona i la davallada de vols de Ryanair van provocar els primers enfrontaments entre candidats a les eleccions generals. Magda Casamitjana (PSC), Coralí Cunyat (CiU), Teresa Jordà (ERC-RCat), Enric Millo (PP) i Marc Vidal (ICV-EUiA) només van coincidir en destacar que l'aeroport és clau per al desenvolupament futur del turisme a la demarcació i que és una infraestructura que cal mimar.

Per contra, la gestió de la infraestructura va ser l'aspecte que més discrepàncies va crear. Les nacionalistes, Cunyat (CiU) i Jordà (ERC), creuen que el futur de la gestió passa per què el Govern espanyol traspassi la titularitat de l'aeroport al Govern de la Generalitat. Les candidates van opinar que només una gestió propera i més capacitat inversora reinvertint els beneficis recaptats amb les taxes és la recepta perquè l'aeroport de Girona no passi a ser un aeroport de segona. «És un error creure que el problema de l'aeroport és la titularitat», va rebatre el candidat del PP, Enric Millo. Segons el popular, la titularitat «no és la clau» sinó crear un ens de gestió amb una majoria de participació privada. «L'aeroport català ha de ser català, públic i de gestió compartida», va opinar el cap de llista ecosocialista, Marc Vidal, que va alertar que el que no es pot repetir és l'actitud de «nou ric» que ha acabat sobredimensionant algunes infraestructures innecessàries en detriment d'altres que sí que calien. «Que l'aeroport s'ajusti a les necessitats que tenim», va concloure Vidal.

Els caps de llista del PSC i CiU van excusar la seva presència malgrat que l'havien confirmada. En el lloc dels socialistes, la candidata Magda Casamitjana, va dirigir dures crítiques contra el Govern de CiU per la «mala gestió» que, segons ells, han fet en l'afer Ryanair. «Hi havia un pacte», va defensar Casamitjana, que va manifestar que és imprescindible arribar a un acord amb l'aerolínia i va instar el Govern a treballar per aconse­guir-ho. «El conseller Recorder diu sempre què cal fer però no ho fa», va criticar Casamitjana. «El Govern treballa, però és un interlocutor molt complicat», va concloure Cunyat (CiU).

Els candidats van assegurar que les infraestructures són clau per aconseguir sortir de la crisi, tant per potenciar les exportacions de les empreses gironines com per al turisme, dos sectors estratègics per l´impuls de l´economia. Les crítiques contra l'aturada del desdoblament de la N-II i les promeses de desencallar les obres van ser una altra de les reivindicacions, ja històrica a les comarques gironines. També van instar a acabar definitivament les obres de l'alta velocitat.