JORDI VERA/AGÈNCIES | GIRONA
La presidenta del PP de Catalunya, Alícia Sánchez-Camacho, va afirmar ahir en un míting a Girona que el model d'immigració que defensa el PP "no permetrà ni una ablació ni un burca als carrers de Girona, de Catalunya i d'Espanya perquè és una vulneració de la llibertat de les dones". Sánchez-Camacho va deixar pel final del seu discurs els temes referents a la inseguretat ciutadana i les polítiques d'immigració. La líder dels populars catalans va defensar que són favorables a una immigració "legal, ordenada i amb contracte de treball" i va reivindicar l'aplicació de mesures en contra de la immigració il·legal.
El míting va començar amb l'eufòria i la il·lusió que viu el Partit Popular en aquesta campanya electoral amb els ulls posats a aconseguir el canvi al Govern espanyol. Centenars de militants, uns 300 aproximadament, van ovacionar els tres representants del partit que van pujar a l'escenari: Camacho, el candidat dels populars per Girona, Enric Millo, i la regidora del partit a l'Ajuntament de Girona, Concepció Veray. Tots tres es van conjurar ahir en l'acte perquè el partit aconsegueixi l'escó, que ansia des de fa anys a la demarcació de Girona. En aquest sentit, la líder dels populars catalans va elogiar el seu candidat a Girona, va manifestar que "ja queda menys pel canvi" i va afirmar que "el vot útil en aquestes eleccions és el PP". "La gent demana canvi i nosaltres som el partit del canvi", va assegurar Camacho, que va afegir que la seva formació és la que aconseguirà treure el país de la crisi i crear ocupació.
Camacho va criticar amb contundència la campanya que estan fent els seus adversaris, que són el PSC i CiU -va apuntar- i va lamentar que els socialistes segueixin "en la dinàmica de sempre i en la campanya dels insults, les provocacions i la por". Segons la líder dels populars, els socialistes estan més preocupats per altres qüestions: "Us dic una cosa, el problema del PSOE i el PSC és que estan més preocupats pel joc de cadires intern que per crear llocs de treball a Catalunya i Espanya". I, a més, va destacar que quan CiU i PSC s'uneixen, això va "en contra dels interessos de Catalunya".
En aquest sentit, Camacho va recordar, i es va comprometre, que "Catalunya és una prioritat per a Mariano Rajoy" i va afegir que "Girona és una prioritat" per al partit català i per a Catalunya. A més, va destacar que en els darrers anys "Girona ha estat abandonada" i "marginada" tant pels governs socialistes com per Convergència i va criticar, per exemple, la gestió que està fent CiU de l'aeroport de Girona i Ryanair. També va afirmar que "la N-II, amb els socialistes, s'acabaria el 2080", ja que han fet un quilòmetre per any i que el PP l'acabarà "molt abans". I va assegurar que el TGV arribarà a Girona gràcies al PP i amb un govern dels populars. Finalment, va assegurar que Catalunya i Espanya necessiten un "govern seriós" com el que proposa Rajoy i que "no enganyi els catalans, com va fer Zapatero". I va proposar endurir el codi penal per evitar que els reincidents surtin de seguida, va defensar la "presó permanent" i que lluitaran contra la inseguretat ciutadana.
Per part seva, el candidat dels populars al Congrés per Girona, Enric Millo, va destacar que el partit a la demarcació porta els darrers tres anys, des que ell en va assumir la direcció, treballant per recuperar la seva veu al Congrés i des d'allà contribuir a portar Rajoy a la Moncloa. Millo va assegurar que "vol fer realitat un somni", tenir representació a la demarcació, emulant el discurs de Martin Luther King. "Estic en condicions de dir que ha arribat l'hora, ja no hem d'esperar més", va afirmar.
Millo va reivindicar que el Partit Popular és el veritable vot útil a Girona. "El PP és l'únic vot útil perquè estableix i garanteix una intermediació directa amb el pròxim Govern d'Espanya", va aclamar Millo, que va afegir: "Aquest és el vot útil, i cap altre!". En aquest sentit, el candidat va criticar que alguns dels contrincants estan copiant les seves propostes i va rei?vindicar el seu partit com l'original. "Girona no necessita cap altre intermediari. N'hi ha un que és l'autèntic, el PP, i si tenim l'autèntic, per què en volem una còpia?", va defensar Millo.
El candidat va alertar als militants que no es deixin endur per l'eufòria del moment i les enquestes i segueixin treballant fins al 20-N per convèncer els amics. "No feu cas de les enquestes i dels que diuen que ho tenim guanyat. No ens pot passar el que ens ha succeït en el passat", va defensar Millo.
Finalment, la portaveu del PP a l'Ajuntament de Girona, Concepció Veray, va "demanar un esforç" a tots els assistents "per ajudar" el partit de cara al 20-N. "Aquesta és l'enquesta real, la que valdrà pels propers 4 anys", va afirmar.