El cap de llista al Congrés del PSC per Girona, Marc Lamuà, vol capgirar la situació de davallades que arrossega l'aeroport Girona-Costa Brava. Per això, es compromet a impulsar que el territori tingui veu i vot en la seva gestió i a reclamar a Aena una política de taxes que li permeti ser complementari al Prat. "L'aeroport, juntament amb el TAV, ha de ser la peça clau per connectar-nos amb Europa i amb la resta de l'Estat", assegura Lamuà. El candidat socialista també ha retret "l'arrogància" de CiU per "deixar-se perdre" Ryanair, una companyia que havia convertit l'aeroport "en un hub del sud d'Europa". "Per culpa de la seva mala gestió, ara tenim un model turístic que s'engruna", ha subratllat.

Marc Lamuà ha assegurat que l'aeroport "és una peça fonamental" de les comarques gironines que s'ha deixat perdre. No només per la política de taxes que practica l'Estat, sinó també per "l'arrogància" de CiU per voler "tensar" l'acord amb Ryanair, que ha portat a perdre la majoria de connexions que l'aerolínia irlandesa operava des de Vilobí d'Onyar.

"Quan érem al Govern, els socialistes vam fer un bon tracte, que va suposar arribar fins als 5,5 milions de passatgers anuals; però després, per culpa de la mala gestió de CiU, que va renunciar-hi, ens trobem amb una davallada de viatgers rere l'altra", ha criticat Lamuà. El cap de llista del PSC proposa capgirar la situació i, per això, si obté escó al Congrés s'ha compromès a reclamar dues "prioritats" per a l'aeroport.

La primera, que se'n traspassi la gestió al territori perquè tingui veu i vot. "L'aeroport ha de ser, conjuntament amb el TAV, una peça clau que ens connecti amb Europa i amb la resta de l'Estat", ha subratllat. "Ara tenim un model turístic que s'engruna, i necessitem posar-lo al dia", hi ha afegit.

La segona prioritat passa perquè Aena apliqui una política de taxes que permeti al Girona-Costa Brava ser complementari al Prat. "Havíem estat un punt nodal del sud d'Europa i ara això ho hem perdut, en part també perquè Aena no va ser prou competent amb les taxes i no va entendre que el model passa per concebre funcions diferents per a cada aeroport", ha dit Marc Lamuà.

Per al cap de llista del PSC per Girona, és evident que "el monocultiu" de Ryanair no és bo. Però també ha volgut puntualitzar que, precisament, amb l'arribada de la crisi, la presència de l'aerolínia de baix cost era "essencial" per garantir passatgers a Vilobí d'Onyar. "És evident que hem de diversificar les companyies que hi operen i tenir-ne el màxim; possiblement, des de Girona ens haurem d'especialitzar en low cost, però allò que és clar és que no hem de competir amb el Prat i que la prioritat ha de ser la d'atraure aerolínies i passatgers", ha subratllat.

"Catalanistes desemparats"

Marc Lamuà, que aquest dimarts ha fet campanya al mercat de Caldes de Malavella (Selva), també ha aprofitat per llançar un missatge polític. L'aposta del PSC per al 20-D, ha recordat, passa "per recuperar l'espai del catalanisme integrador, que havia estat la centralitat del país, i fer-lo el màxim transversal possible". "Parlem d'un espai progressista i federalista, on Catalunya sigui una àgora crítica on tothom hi tingui cabuda, i no un espai sacralitzat", ha dit.

En aquest punt, el candidat ha apel·lat el vot de tots "aquells catalanistes, també els qui han votat altres opcions com CiU, que es troben desemparats en la deriva i orfes d'una opció política". "Nosaltres som la força que volem recuperar el seny, perquè Catalunya tingui la màxima llibertat i reconeixement que es mereix dins l'encaix d'un estat federal", ha conclòs Marc Lamuà.