EUROPA PRESS/DDEG, BARCELONA
Una cinquantena de manifestants independentistes van impedir ahir que la candidata del PP per Barcelona, Dolors Nadal, pronunciés una conferència sobre el cànon digital a la Facultat de Dret de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), al crit de: «Fora feixistes de la universitat». Els estudiants, que portaven una estelada, van increpar la candidata popular, van intentar accedir a l'aula on havia de pronunciar la conferència i van protagonitzar un aldarull amb agents dels Mossos d'Esquadra.
Nadal, convidada pel sindicat estudiantil Universitaris Liberal Demòcrates (ULD), majoritari a la facultat de dret de la UPF, va aconseguir accedir a la sala de la UPF on havia de pronunciar la conferència, tot i que els estudiants van intentar impedir-ho.
Un mosso ferit
Diversos agents de Mossos van intentar impedir l'entrada a la sala dels manifestants, que van aconseguir trencar el cordó policial. Durant el forcejament entre els manifestants i la policia, un mosso va resultar ferit lleu en una mà i a un altre li van trencar la jaqueta d'una estrebada. Alguns manifestants van arribar a despenjar un extintor, tot i que no el van utilitzar.
Quan els estudiants van accedir a la sala on Nadal havia de pronunciar la conferència, els Mossos van decidir desallotjar la candidata, que va baixar del tercer pis en ascensor, mentre els manifestants la seguien per les escales entre esbroncades. Finalment, Nadal va sortir per una porta del darrere, on l'esperava un vehicle amb el qual va abandonar el recinte universitari.
Els agents de seguretat de la UPF van impedir a militants del sindicat estudiantil ULD que sortissin a l'exterior de l'edifici al costat de Nadal, tot i que darrere seu hi anaven els manifestants independentistes.
Així i tot, finalment no es va produir cap enfrontament entre els dos col·lectius. Els manifestants van dissoldre la protesta de manera espontània just després que Nadal fos desallotjada.