«Per cada euro que s'inverteix en espais naturals, en tornen nou al territori»
a.s. | girona 15.12.2017 | 07:10Quins aspectes hi ha a les comarques de Girona que siguin més urgents d´arreglar i que des de Parlament podria impulsar si sortís elegit?
Hi ha moltes coses que arreglar, però s´ha d´intentar prioritzar. Per exemple, afortunadament a les comarques de Girona encara hi ha una part de teixit industrial, o sigui que una prioritat ha de ser impulsar el Pacte Nacional de la Indústria, que ja es va signar però ha quedat aturat. A més a més, el van signar la majoria dels agents econòmics i socials, més totes les forces polítiques. Ara falta posar-lo en funcionament.
La seva formació política ha tingut sempre en compte el medi ambient. Porta propostes en aquest àmbit?
Tirar endavant també l´Agència de la Natura, una proposta del nostre grup, perquè els espais protegits i els Parcs Naturals estan infradotats. Aquests espais no només són una manera de conservar a natura, sinó que són també una important font de recursos econòmics. Hi ha estudis que assenyalen que per cada euro que s´hi inverteix, en retornen nou al territori.
La sanitat, cada cop més en crisi, però a Girona hi ha temes molt concrets, en aquest apartat.
El Trueta és el gran repte. En el seu desenvolupament hi han d´intervenir experts de tots els temes: sanitaris, arquitectes, experts en mobilitat sostenible, etc.
On s´hauria de construir, en la seva opinió?
Nosaltres volem que siguin aquests experts, els que ho valorin i ho decideixin. Aquests tipus de decisions no han de ser polítiques.
Continuem a la demarcació de Girona. Quines altres prioritats s´ha marcat?
Fomentar la mobilitat sostenible, no pot ser tanta dependència del vehicle particular com hi ha actualment. I més tenint en compte que el 40% de treballadors de les comarques gironines es desplacen de municipi per anar a la feina.
Notícies relacionades
- EL MEU LLIBRE · Un homenatge en forma d´oxímoron als líders de Comuns i de Podem. Eleccions a Catalunya 2017
- «La via unilateral ha quedat enrere, no hi ha una majoria social independentista». Eleccions a Catalunya 2017
L'últim | El més llegit |
- Un home s´enfronta amb una motoserra i un matxet a la policia a Palafrugell
- Gironins que ho peten a Instagram
- El coi d´helicòpter que tot Girona ha vist
- Adeu a la botiga d´àngels
- Agredeixen un noi al barri de Santa Eugènia de Girona i li arrenquen la cadena del coll
- La CUP denuncia que el bar Núria té la llicència caducada de fa 15 anys
- Localitzen a Alemanya el veí de Tordera que buscaven des de dissabte
- Mor l´exfutbolista Jordi Seriñá
- Cap de setmana de destrossa de camins a Sant Aniol de Finestres
- Màster amb medalla de matemàtiques a Bescanó
- L´Uni jugarà la seva quarta final de lliga consecutiva
- Alcalá torna set mesos després el dia que Machín revoluciona l´alineació
- Machín: «Amb el penal, hem vist el partit guanyat abans de temps»
- Aleix Garcia: «El meu gol ha estat estrany i afortunat»
- El Girona es posa a un punt del Sevilla, setè classificat
- Gabriel està "convençuda" que Estrasburg constatarà "vulneracions greus" dels drets a Catalunya
- El govern espanyol cessarà la directora general de Relacions Exteriors i el director de l´Escola d´Administració Pública
- Exercicis clau per alleujar el mal d´esquena
- El coi d´helicòpter que tot Girona ha vist
- L´orígen de l´univers de Joan Miró obre les seves portes al públic