El líder de Ciutadans, Albert Rivera, supera en mencions i impacte als mitjans escrits, als digitals com a les xarxes socials a l'aspirant socialista a la Moncloa Pedro Sánchez. A més, l'estudi de la precampanya concreta que Mariano Rajoy continua essent el líder amb més presència pública. Aquesta és una de les dades rellevants que s'extreu del baròmetre digital que elaborarà BrandRain per a Diari de Girona per aquesta campanya a les eleccions generals. BrandRain i Diari de Girona enceten així una col·laboració que pretén detectar no només la presència als mitjans, sinó també el to i el sentit de l'opinió d'aquells que parlen dels cinc principals líders polítics espanyols. L'estudi es publicarà dos cops per setmana en els quinze dies que durarà la campanya electoral.

BrandRain és l'empresa gironina que va estudiar i posar valor a l'impacte que havia generat la filmació de Jocs de Trons a la ciutat de Girona. Per poder valorar tots els aspectes, BrandRain analitza més de 9 milions de fonts amb una potent eina de recerca que serveix per analitzar no només el nombre de vegades que se'ls cita, sinó també el nivell d'audiència potencial, així com el contingut de les publicacions on s'emet el missatge.

La potent eina que han posat a disposició de Diari de Girona permet conèixer l'índex de reputació que els candidats tenen respecte als seus contrincants. L'eina també permet conèixer la probabilitat que cada candidat té de guanyar les eleccions i el que permet aventurar el possible ordre en el qual quedarien els candidats.

Amb l'estudi de BrandRain també es pot determinar el territori semàntic, que són els adjectius i verbs més utilitzats, en un determinat interval de temps, al voltant del candidat. Són conceptes amb els quals associem els candidats, ja sigui perquè els utilitzen ells mateixos, els mitjans o les persones que en parlen.

Una de les dades més rellevants de l'estudi, que es podrà començar a observar durant els quatre estudis següents, és l'evolució de l'impacte del candidat. Es tracta del número total de vegades que ha estat visualitzat un candidat en el conjunt de mitjans i fonts analitzades. Inclou premsa, pàgines web i xarxes socials.

Per últim, com a aspecte afegit, es calcula el valor publicitari, que analitza el candidat tractant-?lo com si aquest fos una marca comercial. Es pot entendre com la inversió publicitària que hauria de fer el candidat per aconseguir els impactes que recull dels mitjans de comunicació i de les persones que parlen d'ell.

L'evolució del baròmetre electoral del 20-D tractarà d'aventurar si les tendències en augment de forces extraparlamentàries com Ciutadans o Podem es consoliden durant la campanya o si, per contra, els partits tradicionals aconse?gueixen frenar l'interès que han despertat en la precampanya.