El cap de llista al Congrés de Democràcia i Llibertat per Girona, Jordi Xuclà, s'ha compromès a reclamar a l'Estat que cedeixi a la Generalitat el tram Maçanet-Tordera de l'N-II perquè el Govern el desdobli "en dos anys". "Anem a Madrid a negociar l'estat propi, però durant aquest 'mentrestant' solucionarem allò que la manca de voluntat política no ha estat capaç de fer durant 25 anys", ha subratllat. Xuclà no ha estalviat retrets cap a l'executiu espanyol, incloent dins el mateix sac PP i PSOE, per haver "girat l'esquena" als gironins amb l'N-II. Ha parlat de "vergonya en majúscules", de "presa de pèl superlativa" i, fins i tot, de "corrupció", quan s'ha referit a totes les partides planificades per l'obra que no s'han gastat.

Jordi Xuclà ha anat fins al peu de l'N-II aquest divendres per criticar allò que ell considera "una vergonya en majúscules" per part de l'estat espanyol. Xuclà s'ha situat allà on comencen les obres del Sils-Maçanet, que s'acabarà de desdoblar "al 2019", per denunciar que, de manera reiterada, l'Estat ha "girat l'esquena als gironins" amb la futura A-2.

El cap de llista de Democràcia i Llibertat ha recordat que al 1995 l'aleshores ministre socialista de Foment, Josep Borrell, va anunciar el desdoblament integral de la carretera d'una punta a l'altra de la demarcació. "I ara, vint anys i mig després, la realitat és que a les comarques gironines tenim dos rècords: el primer, en execució de l'obra, i el segon, en ser el territori estatal amb menys quilòmetres d'autovia", ha subratllat Xuclà.

Per reforçar-ho, el cap de llista de Democràcia i Llibertat ha tret xifres. "A l'Estat avui hi ha 8.139 quilòmetres d'autovia, dels quals només 34 corresponen a Girona", ha explicat. I no només això. Jordi Xuclà també ha tret documents dels pressupostos generals de l'Estat (PGE) d'aquest darrer mandat per criticar al PPC que, de l'única cosa que es pot vantar aquest mandat, és "d'acabar els 4,7 quilòmetres entre Sils i Caldes que el govern Zapatero va deixar empantanegats".

"Mentre a la resta de l'Estat s'han adjudicat desdoblaments d'entre 11 i 14 quilòmetres de mitjana, el que tenim aquí és misèria i companyia; ens trobem davant d'una presa de pèl que vol deixar l'N-II en via morta", ha assegurat Jordi Xuclà.

"Desvertebrar el territori"

El cap de llista de Democràcia i Llibertat també ha carregat contra l'executiu estatal per haver decidit no desdoblar el Maçanet-Tordera, al·ludint que era massa car, i en comptes d'això, apostar per fer una carretera de gran capacitat per l'interior. "Clarament, demostra la intenció premeditada de l'Estat per desvertebrar les comarques gironines, despenjant aquesta part de la costa de la resta del territori i fent que es tombi cap a Barcelona", ha criticat Xuclà.

I aquí, el cap de llista ha avançat que, mentre duri el 'mentrestant' al Congrés per negociar l'estat propi després del 20-D, ell mateix reclamarà a Foment -com ja va dir el ministeri- que cedeixi a la Generalitat el tram Maçanet-Tordera. "I em comprometo que el Govern en farà realitat el desdoblament en dos anys", hi ha afegit.

"Per tant, davant tot allò que no s'ha fet en 25 anys per la manca de voluntat política del PP i del PSOE, demano als gironins que els botin, amb b alta, el proper 20 de desembre, per haver-nos maltractat sistemàticament amb l'N-II", ha afirmat Xuclà.

"Nou producte al mercat amb efectes nocius"

I per acabar, un missatge polític. Xuclà ha assegurat que "els efectes secundaris del PP són molt dolents", però també ha alertat -fent un símil amb els medicaments- "que fa poc ha sortit un producte nou al mercat, que es diu Ciutadans, que també té efectes nocius". Xuclà ha acusat els d'Albert Rivera de voler tornar a l'Espanya "en blanc i negre del 'Cuéntame'" i de voler-se tornar a apropiar per a l'Estat "competències traspassades en sectors com la sanitat i l'educació". "Per això, faig una crida a parar-los els peus", ha conclòs Jordi Xuclà.