Ciutadans té 15 dies per davant per reforçar els seus suports al Congrés i aquesta vegada aconseguir ser decisiu per pactar el proper govern i poder imposar aquest "canvi assenyat i a millor" que proposa amb reformes econòmiques, de regeneració democràtica i constitucionals.

Encara que el partit d'Albert Rivera ha dissenyat una estratègia electoral basada a aportar solucions més que en l'agressió partidista, seguirà amb la tònica de la precampanya d'atacar Podem i el candidat del PP, Mariano Rajoy.

Tot apunta al fet que, al contrari de la campanya de desembre, C's es distanciarà dels socialistes i evitarà el cos a cos perquè ja va intentar amb el PSOE -finalment sense èxit- desencallar la legislatura passada i encara el veu com a futur aliat. Per això el seu lema de campanya, "Temps d'acord, temps de canvi", serà omnipresent durant aquestes dues setmanes perquè Ciutadans està segur que l'aritmètica de les urnes serà bastant semblant a l'anterior i el "sí o sí" s'imposarà a la negociació i el pacte perquè ningú es plantejarà una nova repesca.

Com a omnipresent hi haurà també la idea que Ciutadans és l'antídot enfront del populisme de Pablo Iglesias i el seu model chavista, que ha estat el plat de cada dia en aquests dies previs, incloent fins a un viatge d'Albert Rivera a Veneçuela. Però també es vendrà com el garant contra la corrupció i contra aquest canvi que deixi enrere els que segons ells han estat 30 anys fent el mateix, afirmen fonts de la direcció del partit. La formació taronja busca convèncer en aquesta campanya aquests indecisos que no tenen gaire clar si aniran o no a votar, però que en cas de fer-ho ho farien per Ciutadans, assenyalen les mateixes fonts.

Estan convençuts que el 26-J no rebran cap garrotada perquè els sondejos propis de què diposen, afirmen, no els donen per sota dels 37 escons (40 en van aconseguir el 20 de desembre), encara que tampoc per sobre dels 47 diputats.