Luengo (ECP) critica que el nou model universitari del 3+2 «no es fonamenti en criteris acadèmics»

El número 2 per Girona aposta per derogar la LOMCE i revertir les retallades en educació

14.06.2016 | 21:54
Luengo (ECP) critica que el nou model universitari del 3+2 «no es fonamenti en criteris acadèmics»

El número 2 d'En Comú Podem (ECP) per Girona, Joan Luengo, s'ha reunit aquest dimarts amb representats de la Universitat de Girona (UdG) per tractar sobre educació universitària. En concret, han abordat el pla del 3+2, les retallades que afecten tant la qualitat dels estudis com les condicions de les persones que treballen a la mateixa universitat i la LOMCE. "El que no pot ser és que qualsevol modificació de la durada d'un grau no es fonamenti amb criteris acadèmics", ha criticat Luengo que també denuncia que el nou model universitari "sigui l'estructura que sigui (4+1 o 3+2) repercuteixi en un increment del cost de la matrícula". El candidat ha assegurat que les retallades posteriors al 2010-12 no només han afectat els alumnes. "També s'han traduït en una reducció dels recursos de la universitat i en una congelació dels processos d'estabilització i promoció del professorat", ha lamentat.

"Els decrets d'estabilització del 10% de places i posteriorment el de 50% han impedit renovar la plantilla de professorat, i reduït dràsticament el seu nombre", ressalta. Per això, Joan Luengo reclaa que es respecti l'autonomia universitària i no es posin obstacles a la tipologia (laborals o funcionaris) i al nombre de places convocades per les universitats.

En relació als estudis preuniversitaris, Luengo ha volgut deixar clar que ECP aposta per derogació de la LOMCE. "Volem la seva derogació perquè envaeix competències de la Generalitat pel que fa als continguts curriculars. Entenem que és segregacionista i no inclusiu: no preveu diversificació i sí segregació pels que no poden seguir el ritme normal de la classe des de 2n de la ESO", detalla.

ECP advoca per "replantejar" la forma com els joves aprenen i assegura la LOMCE es basa en un sistema pedagògic i didàctic no competencial, sinó memorístic. "No inclou l'aprenentatge procedimental ni la multi-intel·ligència ni diversitat dins l'aula", critica. "Cal afegir que preveu separar després de tercer de l'ESO l'alumnat de batxillerats i cicles formatius i no en els postobligatoris, la qual cosa fa que a tercer has d'escollir sense poder fer marxa enrere l'elecció feta l'any anterior", exposa.

El candidat tampoc veu amb bons ulls la revàlida que es preveu a 4t d'ESO. "Serà la mateixa per tot l'Estat, sense prendre en consideració l'especificitat del context socioeconòmic dels centres", ha criticat i afegeix que allò "més preocupant" és que preveu mantenir un sistema educatiu mixt: privat, públic i el concertat.

Luengo ha recordat que cada vot compta per revertir les conseqüències de les retallades, la mala gestió i la pèrdua de la qualitat en els estudis dels darrers anys. És per això que ha animat a la participació pel 26-J.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema