El cap de llista del PSC, Marc Lamuà, va plantejar ahir a Olot el compromís del seu grup amb la variant d'Olot i el desdoblament de la Nacional II. En aquest sentit va exposar que "les persones que ens faran confiança o no seran els habitants de les comarques gironines". En conseqüència, va destacar la seva obligació en la defensa dels interessos dels habitants de la demarcació de Girona a Madrid.

En tant que elements avantatjosos pels habitants de les comarques gironines, va enumerar el desdoblament de la N-II i la variant d'Olot. Sobre la ruta de desviació del trànsit d'Olot, va assenyalar: "Nosaltres defensem el mateix que la gent del territori" i va precisar que "un traçat respectuós amb el medi ambient".

Va reivindicar la necessitat d'una millora de les comunicacions de la Garrotxa amb la costa i la frontera i va concretar que el "sector carni de la Garrotxa necessita unes bones connexions". També va recordar el desdoblament de la carretera N-II com un element essencial per la interconnexió amb la Unió Europea.

Lamuà va dir que "confiem que hi hagi un govern de canvi i que com a partit socialista de les comarques gironines puguem ser un actor en la feina d'ajudar a desencallar els temes de la variant d'Olot i de la N-II".El candidat va reafirmar el PSC com un partit -segons ell- de lluita diària pels interessos de la demarcació de Girona. Així mateix, va posar de manifest: "En la confrontació electoral ens trobem amb partits que no fan polítiques de proximitat".

De la mateixa manera, el portaveu municipal del PSC a Olot, Josep Guix, va voler recordar ahir el paper dels socialistes en les grans infraestructures viàries de la comarca de la Garrotxa.

Va subratllar que els túnels de Bracons (2009) van ser possibles gràcies a l'exconseller Joaquim Nadal (PSC). També va remarcar que els túnels de Castellfollit de la Roca (2004) van ser activats poc després de l'arribada al Govern de José Luis Rodríguez Zapatero.