La cap de llista del PPC al Congrés per Girona, Concepció Veray, s'ha compromès a "prioritzar" les variants de Bàscara i Pont de Molins de l'N-II, perquè l'any 2020 estiguin enllestides, i a engegar l'obra de duplicació de la resta de trams de la Nacional a l'Alt Empordà. Pel què fa al sud, la candidata assegura que Foment està disposat a traspassar el Maçanet-Tordera a la Generalitat, però que el conveni ha de ser a cost zero per a les arques estatals. Veray, que s'ha reunit aquest dimecres amb la Cambra de Comerç, també ha desgranat més propostes del PPC en matèria d'infraestructures a la demarcació. Assegura que, si els populars governen, avalaran la proposta de la Vall de Bianya per a la variant d'Olot, buscaran la solució per al pas a nivell del tren a Flaçà (Gironès) i desencallaran el baixador del TAV a l'aeroport. Sobre aquest equipament, la candidata considera que cal "més implicació" de les administracions per atraure noves companyies i assegura que "el problema no és de gestió", sinó que la situació es va tòrcer quan, durant el govern Zapatero, es va autoritzar el desembarcament de Ryanair al Prat.

La cap de llista del PPC s'ha reunit aquest dimecres amb representants de la Cambra de Comerç. Durant la trobada s'ha parlat, sobretot, d'infraestructures, i Concepció Veray ha aprofitat per desgranar les propostes per a la demarcació que els populars porten al seu programa.

Com no podia ser d'altra manera, novament l'N-II ha entrat en campanya. Veray ha recordat que, a partir que els populars van tornar a la Moncloa, el desdoblament de la carretera ha estat a l'agenda de les seves prioritats. La candidata ho ha exemplificat amb la posada en servei del Sils-Caldes, l'inici d'obres fins a Maçanet i la represa dels treballs al tram Vilademuls-Orriols.

Per a la propera legislatura, si el PP continua manant a Madrid, la cap de llista s'ha compromès a "prioritzar" les variants de Bàscara i Pont de Molins, perquè estiguin enllestides al 2020, i a tirar endavant la resta de trams del nord (on la Nacional es duplicarà) amb l'objectiu que les màquines ja hi treballin i "s'acabin tots aquells que sigui possible".

El Maçanet-Tordera, a cost zero

En relació al sud, Concepció Veray ha recordat que s'estan fent obres de millora fins a Tordera (un tram que l'Estat ja va deixar clar que no desdoblarà). Aquí, però, la cap de llista no s'ha estat de criticar el candidat convergent, Jordi Xuclà, que va reclamar a Foment que traspassés la titularitat d'aquest tram a la Generalitat.

"Una cosa és voler-ne la titularitat i l'altra molt diferent és reclamar que aquest canvi s'acompanyi d'inversions per desdoblar la carretera", ha dit Veray. La candidata, en aquest sentit, ha recordat que Foment està disposada a traspassar el Maçanet-Tordera, però també ha deixat clar que això es faria a cost zero per a les arques estatals.

En matèria de carreteres, Veray també ha volgut insistir que l'Estat no s'oblida de la resta de la xarxa viària. "Ens vam comprometre a prioritzar l'N-II, però això no vol dir que no haguem avançat fent estudis i projectes en carreteres com l'Eix Pirinenc", ha indicat. I en aquest punt, la cap de llista ja ha avançat que els populars avalaran l'al·legació que els va fer arribar la Vall de Bianya per a la variant d'Olot, excloent-la de la proposta de traçat i fent "millores puntuals" en aquest punt de l'N-260.

Més implicació a l'aeroport

La cap de llista del PPC per Girona també s'ha compromès a desencallar el baixador del TAV a l'aeroport de Girona, signant el conveni per permetre que la Generalitat faci l'obra. I pel què fa a la situació de l'aeroport, Veray ha assegurat que cal "més implicació" de totes les administracions per atraure noves companyies i revitalitzar la terminal de Vilobí d'Onyar.

Per a la candidata, la situació es va tòrcer quan es va autoritzar el desembarcament de Ryanair a l'aeroport del Prat. La cap de llista explica que, d'ençà que el PP va tornar a la Moncloa, s'ha intentat afavorir l'arribada de més companyies a Vilobí amb les taxes aeroportuàries, però que cal anar tots a la una perquè la situació actual faci un tomb. "El problema no és de gestió, sinó que cal més implicació", ha dit, en referència també a les demandes per al traspàs de l'equipament.

Per últim, i en referència a la xarxa ferroviària, Concepció Veray ha avançat que, si tornen a governar, durant la propera legislatura continuaran fent millores a les estacions del tren convencional, buscaran una solució per al pas a nivell de Flaçà i estendran el tram d'ample europeu pendent per impulsar la terminal intermodal de Vilamalla (Alt Empordà).