El cap de llista del PSC al Congrés, Marc Lamuà, ha proposat una gestió compartida de l'aeroport de Girona, que es concretaria en una autèntica "relació bilateral" entre Aena i el territori, per permetre "reflotar" l'equipament. Lamuà assegura que la pista de Vilobí d'Onyar (Selva) és "clau" a l'hora d'impulsar l'economia i permetre "desestacionalitzar" el turisme. A l'hora d'atraure noves companyies, el candidat assegura que no hi ha fórmules màgiques. El que cal, afirma, és incrementar el diferencial de taxes entre Girona i el Prat, per permetre que l'aeroport gironí sigui "més atractiu" per a les noves companyies. Lamuà també vol recuperar les activitats de formació de pilots que es feien a l'equipament i treballar per impulsar el Punt d'Inspecció Fronterera (PIF), on l'activitat és gairebé inexistent.

El candidat socialista per Girona ha fet campanya aquest diumenge al mercat setmanal de Caldes de Malavella (Selva). Aprofitant la proximitat del municipi amb l'aeroport de Girona, Lamuà ha aprofitat per explicar quina és la proposta dels socialistes per "revitalitzar" l'equipament, "un dels punts estratègics a les comarques gironines".

Lamuà assegura que l'aeroport és "essencial" per "desestacionalitzar" el turisme, i es remet als anys anteriors en què l'equipament havia tingut desenes de rutes fixes tant en temporada d'estiu com d'hivern. A l'hora de parlar de fórmules per recuperar vols, el cap de llista al Congrés assegura que la proposta socialista passa per dos eixos: les taxes i la gestió.

Sobre taxes, Lamuà assegura que cal que Aena sigui "amatent" i no posi l'aeroport gironí "en situació de debilitat respecte Barcelona". Per això, assegura que cal augmentar el diferencial de taxes entre el Prat i Vilobí, que permeti atraure noves companyies. "No pot ser que els dos aeroports es facin competència deslleial amb les taxes, i tot això amb la permissivitat d'Aena", subratlla.

"Relació bilateral entre Aena i el territori"

Pel què fa a la gestió, el cap de llista gironí al Congrés aposta perquè Aena i el territori tinguin una "relació bilateral, que a hores d'ara és inexistent". Lamuà assegura que, independent de qui tingui la titularitat de la gestió, cal que l'Estat comparteixi les decisions del dia a dia de l'equipament amb les institucions i agents gironins.

"Hem d'impulsar una gestió de proximitat que personalitzi l'aeroport, i faci que sigui una ròtula perfecte del triangle que formen Vilobí d'Onyar, Barcelona i Perpinyà", assegura Lamuà. "Al final, allò que cal és que els gironins siguin actors en la gestió de l'aeroport, més enllà de qui la tingui assignada, i que hi hagi una bona relació bilateral entre nosaltres i Aena", ha afegit.

Al costat d'aquestes propostes, el candidat socialista també en concreta d'altres per impulsar l'activitat a la pista de Vilobí d'Onyar. Una d'elles és que l'aeroport recuperi la formació de pilots. "Això li donaria nova activitat i permetria mantenir les instal·lacions; el personal de l'equipament no es pot reduir per l'actual manca d'afluència, perquè sinó perdrem més potencialitats", indica.

A més de les propostes per atraure passatgers, el candidat socialista explica que tampoc es pot oblidar que l'aeroport té camp per recórrer en el transport de mercaderies. Per això, vol impulsar l'activitat del PIF, que actualment és gairebé inexistent.

"Tots aquests projectes permetran donar potencial a l'aeroport de Girona", subratlla. " Un aeroport on ja s'han fet les inversions necessàries, que té la dimensió i les instal·lacions correctes i on només ens queda una assignatura pendent, que és posar al dia la torre de control, perquè actualment és la més vella de tot l'Estat", conclou Marc Lamuà.