L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va criticar ahir que encara no hi hagi una data per començar les obres de restitució de la llosa del parc Central de la ciutat. Madrenas va fer aquesta valoració des d'aquesta zona desèrtica de Girona, en una roda de premsa de Convergència per la campanya electoral del 26-J. "Necessitem fer pressió a Madrid. Aquest és el clar exemple", va destacar Madrenas. L'alcaldessa de Girona va afegir que "segurament" les obres de la llosa del parc Central no començaran fins després de l'estiu, ja que l'empresa que anteriorment havia de fer-les encara ha de formalitzar la renúncia als treballs.

Madrenas va lamentar que l'Estat no hagi fet ni "una trucada" per resoldre aquesta situació. "Hem de ser a Madrid per exigir les inversions", va defensar el portaveu de CDC al Senat, Josep Lluís Cleries, que va remarcar que el seu partit farà "pressió" perquè el Govern espanyol acabi les obres de la llosa del parc Central de Girona. "Gràcies a la pressió que hem fet des del Senat, Adif ha licitat les obres que esperem que comencin aviat", va afirmar Cleries, que va posar de manifest que ara Convergència farà pressió a l'Estat perquè executi al més aviat possible els treballs, que va recordar que tenen una execució de sis mesos.

Menys inversió per càpita

"El barri de Sant Narcís és qui més ha patit aquesta situació", va apuntar Cleries sobre les obres de la llosa del parc Central de Girona. També va subratllar la necessitat que "hi hagi dinamització" al barri de Sant Narcís per "millorar la qualitat de vida dels ciutadans". "Moltes decisions encara es prenen a nivell de l'Estat espanyol", va assegurar Cleries, que va reivindicar la importància de tenir representació a Madrid per reclamar els projectes pendents. "La inversió del 2015 va ser de 163 euros per càpita a l'Estat i de 99 euros per càpita a Catalunya. Ja n'hi ha prou", va sentenciar.

En la mateixa línia, el cap de llista de CDC al Senat per Girona, Joan Bagué, va explicar que la formació va tenir ahir una trobada amb l'Ajuntament de Flaçà sobre la supressió del pas a nivell de les vies del tren. Bagué va concretar que es disposa d'un esborrany definitiu, amb el consens de Flaçà, mentre es treballa en l'aprovació del conveni -que es preveu signar "aviat"- per fer possible les obres.