Estalpackaging, amb seu a Sant Feliu de Guíxols i especialitzada en la producció de productes destinats a l'embalatge de vi, begudes i productes alimentaris, va tancar el 2012 amb un increment de les vendes del 5%. El creixement del negoci es deu a l'exportació directa, principalment als EUA, França i Alemanya, i indirectament amb clients nacionals amb producte d'exportació.

A més a més, el febrer de 2013, el grup inaugurarà nova seu a la costa est de els Estats Units, concretament a Miami (Estal USA, INC), per complementar la distribució ja existent en aquesta zona a través de Globalpackage. La nova oficina estarà dirigida per Freddy Albertí, fins ara responsable de la filial de la companyia a Shanghai, on serà substituït per Mario Gómez.

Estalpackaging, que continua amb el seu pla d'expansió, va introduir-se l'any passat als Països Baixos i en Escandinàvia, i per a 2013 aposta per iniciar la seva activitat comercial en mercats orientals com Xina i Japó.

"Ha estat un any molt positiu per a nosaltres i volem que 2013 sigui molt millor. L'any passat, no només apostem per la diversificació geogràfica, també per continuar diversificant els nostres productes", explica Gerard Albertí, director general de la companyia.

Pel que fa als mercats tradicionals, Estalpackaging ha incrementat la seva presència en el món de la destil·leria, complementant la seva gamma actual amb "Pure Glass Colection" i "High Glass", dues marques en les quals el grup participa amb diversos socis aportant al mercat solucions d'estàndards Premium.

El juny de l'any passat, la firma gironina va anunciar una ampliació de capital amb l'objectiu de consolidar importants increments de facturació, l'obertura de nous mercats i projectes internacionals i la diversificació sectorial: pots alimentaris i embalatge no alimentari, com pharma i cosmètica.