El 87,9% dels establiments d'hostaleria serveixen els olis d'oliva en envasos d'un sol ús, degudament etiquetats, o bé en format monodosi, fet que suposa un avanç de 7,6 punts respecte al resultat obtingut en l'enquesta de 2016. Així es desprèn de l'estudi presentat per Olis d'Oliva d'Espanya envers la implementació de la norma sobre la presència dels olis d'oliva a les sales de restauració. Un informe que, a partir de 3.546 enquestes entre consumidors i hostalers, realitza una imatge fixa del grau d'aplicació del Real Decret 895/2013 després de quatre anys de la seva entrada en vigor.

En l'anterior enquesta elaborada el 2016 es va comprovar el gran desconeixement que existia sobre la norma en la societat espanyola, cosa que va portar la Interprofessional de l'Oli d'Oliva Espanyol a posar en marxa la campanya d'informació «Peeerdona?» al llarg del 2017.

Després de la campanya, es constata un important avanç en la valoració que tant consumidors com hostalers fan de la norma. Així, els consumidors consultats han puntuat la norma amb un notable (8,11) i més del 78% han manifestat estar totalment o bastant d'acord amb la norma.

La norma millora la marca

La valoració que fan els hostalers també ha crescut fins al 6,63 i més de la meitat (57%) es mostren totalment satisfets o bastant satisfets per l'adopció d'aquesta normativa. Tant consumidors com hostalers coincideixen que aquesta normativa millora la valoració de la marca Espanya (8,37 punts en el cas dels consumidors i un 8,32 en els hostalers).

Així mateix, el 72,2% dels consumidors assegura que posa atenció en el tipus d'envasos d'olis d'oliva que els ofereixen els establiments hostalers i el 68,6% exigeixen que se'ls serveixin correctament envasat.

Per la seva banda, el 53,4% dels hostalers considera que la campanya ha animat a utilitzar els nous envasos. Així mateix, s'ha constatat un significatiu increment en l'interès que tots dos col·lectius mostren pels olis d'oliva. El 93,7% dels consumidors van aconseguir ordenar les diferents categories comercials d'olis d'oliva (oli d'oliva verge extra, verge i oli d'oliva), quan un any abans només ho va aconseguir el 79%.

Major avanç s'ha pogut constatar, segons l'estudi, entre els hostalers, que van passar del 59,4% el 2016 al 82,2% en aquesta última enquesta.