Entrevista

Fogué creu que les vegueries poden comportar més despesa pública

 11:07  

El president de la Diputació de Barcelona ha explicat a ACN que la implantació de vegueries fruit de la nova organització territorial de Catalunya, que suposaria la desaparició de les diputacions, podria comportar més despesa pública.

ACN També ha afegit que no es té la certesa que aquest nou sistema local funcionaria millor que l'actual configuració en forma de diputacions.

Fogué s'ha mostrat partidari d'introduir reformes en les institucions locals, sempre que contribueixin a millorar i modernitzar el país.

Fogué ha explicat que no s'hauria de desenvolupar un nou sistema local que 'més car' per fer la mateixa feina que estan duent a terme les diputacions, ja que les vegueries, depèn com s'estructurin, poden representar 'més despesa'. Davant de la hipòtesi d'una divisió de la Diputació de Barcelona en dues vegueries, a la de la Catalunya Central, per població, li tocarien 2,5 vegades els recursos de la vegueria de Barcelona, ha dit Fogué, motiu pel qual caldria fer compensacions que elevarien les despeses.

En aquest sentit, ha insistit que no es pot caure en l'error de no abordar a la vegada les qüestions relatives a l'ordenació territorial, les competències i el finançament a la vegada. A més, ha defensat la figura de les diputacions i ha afirmat que el que precisa Catalunya és un model d'organització territorial 'amb visió de futur i no de passat' i d'altra banda ha assenyalat que encara cal treballar per aconseguir un consens molt important en relació a aquesta qüestió per dur a terme aquest canvi en el model d'ordenació territorial.

Fogué s'ha mostrat partidari d'augmentar el nivell màxim d'endeutament dels Ajuntaments davant la 'situació d'excepcionalitat' a la que s'enfronten els consistoris a causa de la crisi, ja que ara destinen més recursos a donar suport als ciutadans en el llindar de la pobresa que necessiten serveis socials.

El president de la Diputació de Barcelona també ha reclamat una nova ronda d'ajuts dels Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) pel 2010, tot i que ha assenyalat que el que més necessiten les administracions provincials és un nou sistema de finançament local. Fogué creu que el FEIL ajuda a generar ocupació però no resol el problema de fons, que és la manca de recursos per fer front a les despeses que duen a terme els ajuntaments, ja sigui perquè tenen transferides les competències o perquè ho fan per encàrrec de l'Estat o la Generalitat en el cas de Catalunya.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya