Detenen un etarra armat a França amb antecedents per ´kale borroka´

Rubalcaba assegura que Iker Esparza "tenia responsabilitats i era conegut" per la policia

 
Iker Esparza Ortega.
Iker Esparza Ortega. diari de girona
 NOTÍCIES RELACIONADES
  Tres intents d´assassinat contra Aznar.  Espanya Internacional

PARÍS | OTR PRESS/DDG
La policia francesa va detenir a la matinada d'ahir Iker Esparza Ortega, presumpte membre d'ETA que anava armat i conduïa un cotxe robat i amb matrícules falses. El ministre d'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, va afirmar des de Brussel·les que Esparza "tenia responsabilitats, no era un etarra irrellevant i era conegut per les Forces de Seguretat espanyoles". L'etarra tenia antecedents per kale borroka, segons fonts de la lluita antiterrorista. El detingut tenia en el seu poder diversos jocs falsos de documentació, un revòlver i un pen-drive. La detenció es va produir perquè agents francesos van decidir aturar l'etarra, qui va intentar fugir, perquè conduïa ebri. Després d'una breu persecució, els policies van aconseguir arrestar-lo.
La detenció d'Esparza es va produir poc abans de dos quarts de cinc de la matinada en un semàfor del carrer Marbeuf, proper als Camps Elisis, després que la policia comencés a seguir-lo després que l'etarra evités un control policial portat a terme a Boulogne-Billancourt, a la perifèria sud-oest de París. En el moment del seu arrest va llançar el revòlver que portava i va dir que era membre d'ETA. La investigació està en mans de la Subdirecció Antiterrorista (SDAT) de la Fiscalia de París.
Iker Esparza Ortega va fugir de Pamplona, la seva ciutat natal, fa dos anys, segons consta als arxius dels Serveis d'Informació. El Cos Nacional de Policia el va detenir el 19 d'octubre de 1999 per integrar un grup Y de violència al carrer, però el Jutjat Central d'Instrucció número 5 el va deixar en llibertat, sota fiança de 200.000 pessetes, per patir una malaltia.
Després de la seva detenció, la policia investiga la possible vinculació d'Esparza Ortega amb l'aparell de falsificació de la banda. Fins ara només s'havien practicat dos arrestos a la capital francesa des del final de la treva, tots dos vinculats a la falsificació de documents. L'última va ser la del cap d'aquest aparell, Ekaitz Sirvent, detingut a l'estació de tren el 10 d'abril passat. Sirvent havia sortit de Tolosa aquell mateix dia i acudia a París, presumiblement, a reunir-se amb algú. En el seu poder es va trobar un ordinador portàtil, deu llapis de memòria USB, tres discos durs externs i trenta CD-Rom.
A més, un altre cap de falsificació, Iker Beristain, va ser detingut el 3 de juliol de 2007 als voltants de París a bord d'una furgoneta carregada amb béns quan intentava fugir al costat del també etarra Liher Rodríguez. Les de Beristain, Sirven i Esparza són les detencions practicades més al nord del país des de l'últim alto el foc declarat per ETA i trencat el juny de 2007.

Fractura a ETA
Rubalcaba va assegurar que els presos d'ETA "no passen un moment especialment unitari", sinó que entre ells hi ha "algunes diferències", en ser preguntat pel fet que dos dels reus d'ETA traslladats a la presó asturiana de Villabona dins de la política d'acostaments i allunyaments al País Basc, Valentín Lasarte i Iñaki Rekarte, han decidit trencar la disciplina que imposa la banda.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya