Tres intents d´assassinat contra Aznar

 

OTR PRESS/DDG | MADRID
La banda terrorista ETA va concedir una entrevista al diari Gara en la qual va indicar que van intentar acabar amb la vida de l'expresident del Govern, José María Aznar, en tres ocasions mitjançant "míssils per abatre avions". A més, van recordar al ministre d'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba que Ángel Acebes també va intentar acabar policialment amb la banda i "això el va portar a perdre el poder".
Dos etarres que es fan dir Gaueko i Argi van concedir una entrevista al diari Gara en la qual van declarar que van intentar atemptar fins en tres ocasions contra Aznar. "Els míssils per abatre avions arrabassats a ETA van ser activats en tres intents d'atemptat contra José María Aznar, quan era president de l'Estat espanyol", van assegurar, tot afegint que "per desgràcia, les accions no van complir el seu objectiu".

Ironia etarra
Pel que fa a les afirmacions de Rubalcaba, en les quals va assegurar que el 2016 ETA no serà una preocupació, els dos terroristes van respondre amb ironia : "Que així sigui!". Per a ells, aquesta seria una "bona notícia" perquè significaria que el Ministeri d'Educació tindria la "preocupació i la feina de pintar el mapa d'Euskal Herria d'un altre color en els llibres de geografia", ja que s'hauria "respost a l'opressió d'Euskal Herria a través d'un procés de resolució polític i democràtic".
No obstant això, consideren que el ministre d'Interior no feia referència a aquesta circumstància, sinó que "somia" amb "acabar policialment amb ETA". "Coses així deia Acebes, i això el va portar a perdre el poder", van advertir a Pérez Rubalcaba, a qui van acusar de fer "propaganda" i "guerra psicològica" dirigides a les bases de l'esquerra abertzale, així com donar imatge d'"erosió i debilitat" de la banda terrorista. Finalment, van assenyalar que els mitjans de comunicació "col·laboren per desgastar el Moviment d'Alliberament Nacional Basc".

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya