ROMA | EFE/DDG
Gianpaolo Tarantini, l'encarregat de reclutar noies per a les festes del primer ministre italià, Silvio Berlusconi, cobrava diners per exercir la seva influència sobre el Govern, segons el Corriere della Sera. Tarantini, que és investigat per un cas de frau en la gestió del seu negoci hospitalari, va arribar a cobrar 150.000 euros a l'any del Grup Intini perquè exercís la seva influència sobre Berlusconi.
Enrico Intini, conseller delegat del grup del mateix nom, va assegurar al Corriere della Sera que el servei de Protecció Civil té una llista d'empreses amb les quals treballa en situacions d'emergència i que ell volia que el seu negoci formés part d'aquest grup d'empreses. "Aquestes relacions de Tarantini derivaven de la seva amistat amb Berlusconi. No hi ha dubte. Parlem d'una relació amb un home potent, molt potent, i per a un aspirant a lobbysta és el màxim", va assegurar.
Per altra banda, el primer ministre italià serà denunciat per difamació pel reporter que va fotografiar els seus convidats mentre es relaxaven als jardins de la mansió que el magnat italià posseeix a l'illa de Sardenya. Així ho va explicar Tore Zappadu, el germà del fotògraf, Antonello Zappadu, que va ser acusat per Berlusconi de violació de la privacitat i intent d'estafa.
Altres denúncies
A més d'acusar Il Cavaliere de difamació, presentarà sengles denúncies contra els diaris italians Allibero i Il Giornale, tots dos alineats amb el partit de Berlusconi, per haver publicat les seves fotografies sense autorització.
A més d'aquesta denúncia, Berlusconi també rebrà la del grup editorial Espresso, que ha decidit querellar-se contra el primer ministre donada la rellevància de les declaracions amb les quals aquest va acusar el grup d'haver portat a terme un "atac subversiu" contra la seva persona, convidant un grup d'empresaris a "interrompre les seves inversions publicitàries" en els mitjans de comunicació que formen part d'aquest grup.