EFE/DDG
La banda terrorista ETA ha assumit, en un comunicat publicat aquesta matinada pel diari Gara, els últims atemptats perpetrats els mesos de juny i juliol i que han costat la vida a l'inspector Eduardo Puelles i als guàrdies Civils Carlos Sáenz de Tejada i Diego Salva.
Els etarres, malgrat els atemptats, diuen que "no volen imposar cap projecte" i que el que busquen és "una solució política i dialogada".
ETA es fa responsable, així mateix, de l'explosió de la furgoneta bomba contra la casa quarter de la Guàrdia Civil en Burgos, ocorreguda el passat 29 de juliol, que va causar 65 ferits lleus, i de la provocada dinou dies abans davant la seu del Partit Socialista d'Euskadi a Durango i que va provocar danys materials.
L'atemptat que va costar la vida a l'inspector Eduardo Puelles, el 19 juny passat, el van portar a terme els etarres en Arrigorriaga, mitjançant la col·locació d'una bomba en l'automòbil de l'agent de la Policia Nacional.
A Puelles el va sorprendre l'explosió a les 9:05 hores d'aquest dia dins del seu cotxe, que acabava d'arrencar, en l'aparcament exterior del carrer Santa Isabel, al límit d'Arrigorriaga amb Bilbao.
L'inspector Puelles, que pertanyia a la Brigada d'Informació de Bilbao, unitat de la Policia encarregada de la lluita antiterrorista, va morir cremat dins del seu automòbil sense que ningú el pogués socórrer davant la magnitud de les flames que van afectar a altres cinc vehicles.
En l'altre atemptat mortal, ocorregut el 30 de juliol passat, van perdre la vida els guàrdies civils Carlos Sáenz de Tejada i Diego Salva per l'explosió del seu cotxe patrulla al qual els terroristes havien adossat en els baixos una bomba-lapa accionada a distància.
El succés va ocórrer, passades les dues del migdia, als voltants de la caserna de la Guàrdia Civil a la localitat de Palmanova, al municipi de Calvià, pròxim a Palma de Mallorca i molt concorreguda per turistes nacionals i estrangers.
Un dia abans, els etarres van detonar de matinada una furgoneta-bomba contra la casa quarter de la Guàrdia Civil de Burgos de catorze pisos, on dormien 120 persones, i que va causar ferides lleus a 65 persones.
L'explosió, "molt potent", es va registrar a les 4 de la matinada sense previ avís, i va provocar la destrucció de la façana i de nombroses habitatges.
En el seu comunicat d'avui, ETA revela que la furgoneta que va fer esclatar en Burgos va estar aparcada durant mig dia i carregada d'explosius" a l'aparcament de la caserna de la Benermérita.
A més, ETA a la seva nota a Gara "es mostra indignada" amb el PNB i NaBai pels seus suports a la Guàrdia Civil a través d'una declaració feta al Congrés després dels recents atemptats.