ACN/DDG
La policia espanyola i la policia francesa ha localitzat aquest dimarts dos nous amagatalls de la banda terrorista ETA al sud de França. Un a Cabrerolles, al Departament de l'Erau a la regió de Llenguadoc-Rosselló, i l'altre a Lacaunes Les Bains, al Departament de Tarn, a la regió Migdia-Pirineus. En aquests dos nous dipòsits s'han decomissat 190 quilos més d'explosius, armes i munició. Amb aquests dos nous amagatalls, les forces policials que treballen en la lluita antiterrorista ha localitzat en menys d'una setmana fins una dotzena de dipòsits on s'han trobat més de 900 quilos d'explosius.
Les troballes d'aquest dimarts s'han produït en el marc de la investigació que es duu a terme per la DCPJ-SDAT de la Subdirecció Antiterrorista i la Comissaria General d'Informació de la policia estatal que va conduir el 19 d'agost passat a la detenció de tres presumptes membres d'ETA a Le Corbier. Des de llavors, les policies espanyola i francesa han procedit al desmantellament de bona part de l'estructura logística de la banda terrorista amb la localització i troballa de dotze dipòsits i el decomís de més de 900 quilos d'explosius, a més d'armes i components per a la fabricació d'artefactes.
Les troballes d'aquest dimarts s'han fet sota l'ordre de la secció antiterrorista de la fiscalia de París. Concretament, al dipòsit de Cabrerolles s'ha trobat: 184 quilos de nitrat sòdic, 124 detonadors, un subfusell amb el carregador amb l'anagrama d'ETA, dues pistoles, quatre quilos de pentrita, 50 metres de cordill detonant, 250 grams de sodi, 300 grams d'una substància en pols per determinar, vuit plaques de matrícules, dues bosses amb diversa documentació, dos escàners, i munició abundant.
Pel que fa al dipòsit de Lacaune Les Bains, s'han trobat dos taulers de fusta, quatre cavallets de fusta, una prestatgeria metàl·lica desmuntada, un fluorescent industrial, i una bossa amb dos rotlles d'embalatge de plàstic amb bombolles per a protegir mercaderies delicades, i dos recipients de plàstic quadrats.