|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EUROPA PRESS/DDG El senador Edward 'Ted' Kennedy, mort aquesta matinada a l'edat de 77 anys a conseqüència d'un tumor cerebral, havia sol·licitat al governador de Massachusetts que actués ràpid per trobar-li un substitut a la cambra alta.
Ted Kennedy, que fa uns dies no va poder assistir al funeral per la seva germana Eunice a causa de l'empitjorament del seu estat, havia enviat una carta al governador i als congressistes locals perquè modifiquin les normes de successió perquè l'estat tingui els seus dos representants al Senat quan el seu lloc quedés vacant.
En l'emotiva carta, que va ser publicada la setmana passada pel diari 'Boston Globe', el senador volia que el governador, Deval L. Patrick, tingués autoritat per poder elegir un substitut de manera temporal abans que els votants vagin a les urnes per elegir el nou senador per Massachusetts.
Kennedy, que feia mesos que estava apartat de la política a causa de la seva malaltia, sabia que enmig de l'actual debat que viu el país sobre la reforma sanitària, una de les seves principals lluites polítiques dels últims anys, cada vot al Senat és de vital importància i per això volia que es designés un substitut com més aviat millor.
Sota l'actual normativa, en cas de mort o dimissió, els votants hauran d'elegir un successor en unes eleccions especials que haurien de celebrar-se en els cinc mesos següents, però per a Kennedy això era massa temps tenint en compte com està d'aferrissada la reforma sanitària.
Segons assegura el rotatiu, la carta del senador Kennedy va ser escrita a començaments del mes de juliol passat, a més d'una nota privada per al papa Benet XVI que va ser lliurada en mà al Sant Pare pel president, Barack Obama, en la seva visita al Vaticà.
|
|
|
|
| LA SELECCIÓ DELS LECTORS | ||
L'ÚLTIM |
EL MÉS LLEGIT |
EL MÉS VOTAT |
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||