Ted Kennedy va demanar al governador de Massachusetts que li trobés aviat un substitut al Senat

 09:59  

EUROPA PRESS/DDG El senador Edward 'Ted' Kennedy, mort aquesta matinada a l'edat de 77 anys a conseqüència d'un tumor cerebral, havia sol·licitat al governador de Massachusetts que actués ràpid per trobar-li un substitut a la cambra alta.

Ted Kennedy, que fa uns dies no va poder assistir al funeral per la seva germana Eunice a causa de l'empitjorament del seu estat, havia enviat una carta al governador i als congressistes locals perquè modifiquin les normes de successió perquè l'estat tingui els seus dos representants al Senat quan el seu lloc quedés vacant.

En l'emotiva carta, que va ser publicada la setmana passada pel diari 'Boston Globe', el senador volia que el governador, Deval L. Patrick, tingués autoritat per poder elegir un substitut de manera temporal abans que els votants vagin a les urnes per elegir el nou senador per Massachusetts.

Kennedy, que feia mesos que estava apartat de la política a causa de la seva malaltia, sabia que enmig de l'actual debat que viu el país sobre la reforma sanitària, una de les seves principals lluites polítiques dels últims anys, cada vot al Senat és de vital importància i per això volia que es designés un substitut com més aviat millor.

Sota l'actual normativa, en cas de mort o dimissió, els votants hauran d'elegir un successor en unes eleccions especials que haurien de celebrar-se en els cinc mesos següents, però per a Kennedy això era massa temps tenint en compte com està d'aferrissada la reforma sanitària.

Segons assegura el rotatiu, la carta del senador Kennedy va ser escrita a començaments del mes de juliol passat, a més d'una nota privada per al papa Benet XVI que va ser lliurada en mà al Sant Pare pel president, Barack Obama, en la seva visita al Vaticà.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya