MADRID | EUROPA PRESS/DDG
La Comissió Disciplinària del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) va acordar ahir per quatre vots a un no investigar el jutge de l'Audiència Nacional Eloy Velasco per decretar la llibertat sota fiança de l'etarra Maite Aranalde, que va fugir uns dies després que el titular del Jutjat Central d'Instrucció número 6 adoptés aquesta resolució judicial. El vot discrepant va correspondre al vocal José Manuel Gómez Benítez, exadvocat del jutge Baltasar Garzón.
La Sala de Govern de l'Audiència Nacional va concloure, després de recollir tota la informació disponible des del moment en què la membre d'ETA va ser lliurada a l'Audiència Nacional -on tenia pendents dues causes per tinença d'explosius i estralls- per les autoritats franceses, que no es van produir anomalies en el funcionament.
Per altra banda, el jutge de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón va comunicar ahir el processament per delictes de terrorisme a onze membres d'un grup al qual imputa una desena d'actes de kale borroka perpetrats a Guipúscoa i Biscaia entre 2004 i 2007.