Detenen un etarra a França que demanava ajuda en un mas per una ferida de bala a la mà

La policia el va portar a l'hospital, on es va identificar com a Ibai Suescún González, de 23 anys

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Paratge on ahir es va descobrir un " title="Paratge on ahir es va descobrir un "zulo" d'ETA, a Alacant.
" border="0" align="right">
Paratge on ahir es va descobrir un "zulo" d'ETA, a Alacant.
 EFE/Manuel Lorenzo
 NOTÍCIES RELACIONADES
  Un senderista troba un zulo de la banda. Espanya Internacional

MADRID | EUROPA PRESS/EFE/DDG
La Gendarmeria francesa va detenir ahir un presumpte etarra en un mas de Lescun, en territori francès. L'individu s'hi havia apropat per demanar ajuda per una ferida de bala a la mà i, en presentar-se com a membre de la banda terrorista, els propietaris de la finca van avisar la policia.
La detenció es va produir cap a les 11:50 hores locals (09:50 GMT) i el presumpte membre d'ETA va declarar que la ferida se l'havia causat quan netejava un arma de foc. Després de l'arrest, la policia el va portar a l'hospital d'Oloron, on es va identificar com a Ibai Suescún González, de 23 anys.

Escapat de la justícia
Ibai Suescún González estava fugint des de l'octubre passat, quan va aconseguir eludir una operació contra la kale borroka desenvolupada a Navarra en la qual sí que va ser detingut el seu germà bessó Gorka, al costat de tres persones més.
Segons fonts de la investigació, Ibai Suescún va néixer a la localitat navarresa de Larraga el 12 d'octubre de 1985, de manera que tan sols té 23 anys.
El jutge de l'Audiència Nacional Fernando Grande-Marlaska va decretar presó provisional per al seu germà Gorka Suescún, nascut el mateix dia, al qual li va imputar la seva pertinença a SEGI i els delictes d'estralls i possessió de substàncies incendiàries amb finalitats terroristes. Abans d'aquesta detenció Gorka va ser arrestat per la policia el 12 de gener del 2007 per desobediència i col·laboració amb banda armada.
Segons la investigació desenvolupada per Cos Nacional de Policia durant la seva detenció, a finals de setembre del 2008, va estar implicat com a mínim en cinc accions de violència al carrer entre el 2006 i el 2008.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas