Dia Mundial del Reumatisme

El reuma, causa més habitual de discapacitat laboral

Deu milions de persones pateixen algun tipus de malaltia reumàtica a Espanya

 21:42  

EFE El reumatisme és la causa més freqüent de discapacitat laboral, ha assenyalat la Confederació Espanyola de Persones Afectades per Reumatismes (CONFEPAR) amb motiu del Dia Mundial de les Malalties Reumàtiques.

Aquest tipus de patologies cròniques conformen el grup de major prevalença en el nostre país, ja que es calcula que, aproximadament, deu milions de persones, un 22,6 per cent de la població, pateix algun tipus de malaltia reumàtica.

A través d'un comunicat, CONFEPAR ha explicat que es tracta d'unes patologies "de gran potencial incapacitant", ja que suposen la causa més freqüent de discapacitat laboral tant en baixes de llarga durada com en les de curta, en les que se situa en segon lloc.

Cada any es produeixen a Espanya un total de 28.000 peticions de baixa laboral provocades per algun trastorn relacionat amb les malalties reumàtiques, el que suposa un 20 per cent, aproximadament, del total de sol.licituds.

Tot i aquestes dades, la gran majoria de la població desconeix l'impacte que aquestes malalties tenen, tal com mostren algunes enquestes recents, segons aquesta confederació.

Com a conseqüència, la portaveu de CONFEPAR, Manuela García, ha assenyalat que els pacients se senten socialment aïllats, "ja que la població no és conscient, per exemple, que els afectats pateixen dolors crònics que els incapaciten per portar una vida normal".

Les persones afectades amb alguna malaltia reumàtica causen més, prop del 15 per cent de les consultes d'atenció primària i el 10 per cent de les urgències hospitalàries.

CONFEPAR considera fonamental també el afavorir una major formació dels professionals d'atenció primària, ja que són ells els primers professionals als quals es dirigeixen els afectats per aquest tipus de patologies a la recerca d'ajuda i solucions.

Tenint en compte aquestes dades, CONFEPAR demana una major atenció per als afectats, encara que es mostra satisfeta amb l'anunciada posada en marxa pel Govern d'una Estratègia Nacional de Malalties Reumàtiques per a 2010.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya