Declaracions de Moratinos

«Els cubans decideixen com dur els seus assumptes polítics»

Després de reunir-se amb Raúl Castro, el ministre d'Exteriors assegura que no cal "demanar gestos" a Cuba

 09:40  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Raúl Castro i Moratinos durant la seva trobada a La Havana.
Raúl Castro i Moratinos durant la seva trobada a La Havana. EFE
 NOTÍCIES RELACIONADES

EFE El ministre espanyol d'Exteriors, Miguel Ángel Moratinos, va culminar la seva segona visita a L'Havana amb una entrevista de gairebé tres hores amb el president cubà, el general Raúl Castro, i proclama que ha complert "tots els objectius" del viatge.

"S'han normalitzat tots els aspectes que quedaven encara per tancar d'una relació intensa bilateral", va dir Moratinos a la premsa després de reunir-se amb Castro.

Assegura que la presidència espanyola de la UE intentarà acabar amb la posició comuna encara que reconeix que serà "difícil". Raúl Castro li trasllada la seva "voluntat de seguir el procés de reformes".

No cal "demanar gestos" a Cuba


El ministre d'Afers exteriors i de Cooperació, Miguel Angel Moratinos, va considerar aquest dilluns que no cal "demanar gestos" a Cuba sinó que es tracta d'avançar en la "dirección adequada" i que siguin els cubans els que decideixin com "dur els seus assumptes polítics". Així mateix, va assegurar que l´objectiu de la posició comuna de la Unió Europea serà un "objectiu principal" de la presidència espanyola en el primer semestre de 2010.

"Cal seguir treballant, tenint el respecte al que és la seva política i la seva acció i al mateix temps treballant en la confiança que els passos que es donin en els diferents sectors vagin en la dirección adequada", va agregar. Segons ell, "no es tracta de demanar gestos sinó que s'avanci en la bona direcció i hagi resultats concrets".

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad