Una nova prova determina que el pirata somali té una edat superior als 18 anys

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

MADRID | EFE/DDG
La nova prova mèdica realitzada ahir al pirata detingut pel segrest del tonyinaire espanyol Alakrana, posat dimarts en llibertat pel jutge Santiago Pedraz, va determinar que el jove té una edat superior a 18 anys. Amb aquest resultat, la Fiscalia de l'Audiència Nacional tornarà el cas del jove somali Cabdiweli Cabdullahi, Abdu Willy, al Jutjat de Pedraz, que dimarts va acordar la seva immediata posada en llibertat després de determinar, mitjançant altres proves, que tenia una "edat mínima" de 17 anys.
Després de ser posat en llibertat, la Fiscalia de Menors de l'Audiència Nacional va passar a fer-se càrrec del detingut, però davant els dubtes sobre la seva edat, va sol·licitar que es realitzés una nova prova mèdica "més precisa" per determinar-ne l'edat. Aquesta va ser una ortopantomografia, una prova radiològica de la dentadura, que segons fonts mèdiques, "no té cap marge d'error", que es va realitzar juntament amb altres radiografies òssies que van confirmar la majoria d'edat del somali.
Ara el fiscal dictarà un decret per posar el jove a disposició del Jutjat Central d'Instrucció número 1 i que es continuïn instruint les diligències obertes per la detenció d'Abdu Willy i Raageggesey Adji Haman, dos dies després del segrest de l'Alakrana.
Per altra banda, la consellera basca de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, Pilar Unzalu, va afirmar que la concentració convocada a Bermeo (Biscaia) pels ajuntaments bascos en els quals resideixen tripulants del tonyinaire basc és contraproduent i suposa una "utilització política del dolor de les famílies". Unzalu va afegir que "se segueix treballant des de Madrid i ens informen".

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas