Karadzic anuncia que continuarà sense assistir al seu judici

El tribunal ajorna un dia l'inici del procés i estudia assignar-li un advocat que el representi a la sala

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

LA HAIA | EFE/DDG
L'exlíder serbobosnià Radovan Karadzic tampoc es presentarà avui davant el Tribunal Penal Internacional per a l'Antiga Iugoslàvia (TPII), segons va assegurar un dels seus consellers legals després de visitar-lo a la seva cel·la. L'assessor jurídic va explicar que Karadzic havia estat preparant "amb entusiasme" la seva defensa fins diumenge mateix a la nit i que, a causa d'aquests intensos preparatius, no té temps de personar-se davant els jutges. Els jutges del TPII van decidir ahir ajornar fins avui l'inici del judici a l'exlíder serbobosnià i el van convidar que avui es presenti en la que serà la segona vista del seu procés.
Davant l'anunciada renúncia de Karadzic a aquesta invitació, els jutges podrien assignar-li un advocat defensor que el representi a la sala del tribunal per així poder continuar amb el judici. Segons l'assessor legal de Karadzic, imposar-li un advocat defensor només endarrerirà encara més el judici, perquè el lletrat "també ha de preparar-se". Karadzic, de 64 anys, considera que el seu judici davant el TPII és el "més gran, el més important, el més complicat i delicat" procés davant aquest tribunal de Nacions Unides, fet pel qual considera que només ell és capaç de desenvolupar la seva pròpia defensa. En la vista d'avui està previst que els fiscals exposin els seus al·legats inicials, circumstància per a la qual compten amb dues jornades.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas