L´Iran acusa d´espionatge tres nord-americans detinguts al mes de juliol

Si els ciutadans dels EUA són considerats culpables podrien ser condemnats a mort

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

TEHERAN/BERLÍN | EFE/DDG
L'Iran va obrir ahir un nou front de conflicte amb els Estats Units en acusar d'espionatge els tres ciutadans nord-americans arrestats fa més de tres mesos quan feien senderisme a la frontera amb el Kurdistan iraquià. El fiscal general de Teheran, Abas Yafari Dolatabadi, va assenyalar, no obstant això, que la investigació continua oberta i que aviat es donaran noves notícies sobre el tema.
"Els tres han estat acusats d'espionatge. Les investigacions continuaran en el que es refereix als nord-americans detinguts a l'Iran", va insistir Dolatabadi. Si són considerats culpables, podrien ser condemnats a la pena capital.
Els tres arrestats han estat identificats com Shane Bauer, Sarah Shourd i Josh Fattal, que van ser capturats el mes de juliol passat quan caminaven prop de la frontera entre l'Iraq i Iran, en ple Kurdistan. Des d'aleshores, Washington ha demanat el seu alliberament al·legant que simplement eren excursionistes que es van perdre i van entrar en territori iranià per error. "Creiem amb total convicció que no existeixen proves que sostinguin cap càrrec", va respondre des de Berlín la secretària d'Estat nord-americana, Hillary Clinton. "Insistirem, en nom d'aquests tres nois i de la seva famílies, perquè el Govern iranià sigui clement, els alliberi i puguin tornar a casa sense més problemes", va afegir.
Experts i diplomàtics han suggerit que el moment i les condicions en què es produeix aquesta acusació podrien estar relacionats amb el pols que l'Iran i els Estats Units mantenen a causa del conflicte nuclear.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes