Hamas inicia una gran campanya d´arrestos contra membres d´Al-Fatah a Gaza

El Moviment de la Resistència Islàmica torna a impedir la celebració de cerimònies d'homenatge a Arafat en el cinquè aniversari de la seva mort

 
Un soldat palestí fa guàrdia a poca distància d´un cartell de propaganda del partit d´Abu Mazen.
Un soldat palestí fa guàrdia a poca distància d´un cartell de propaganda del partit d´Abu Mazen.  atef safadi/efe
 NOTÍCIES RELACIONADES
  Reunió entre Obama i Netanyahu.  Espanya Internacional

GAZA/JERUSALEM | EFE/DDG
El Moviment de la Resistència Islàmica, Hamas, ha llançat una campanya d'arrestos de membres de la facció rival d'Al-Fatah a Gaza, en vigílies de la commemoració avui del cinquè aniversari de la mort de Yasser Arafat. La campanya es va iniciar ahir al matí, i es produeix després de la decisió del grup islamista que controla la franja d'impedir un any més la celebració de cerimònies massives en record de l'històric dirigent palestí, segons van denunciar activistes d'Al-Fatah.
Dirigents del moviment nacionalista encapçalat pel president palestí i successor d'Arafat, Abu Mazen, van dir que forces de Hamas "han iniciat una gran campanya de detencions contra Al-Fatah per la qual ja han estat arrestats diversos membres i seguidors".
Entre els arrestats hi ha Mohammad al-Nahal, membre del Consell Revolucionari d'Al-Fatah, electe en el sisè congrés celebrat pel moviment l'agost passat a Cisjordània. Integrants dels Serveis de Seguretat Interna de Hamas a Gaza van detenir Al-Nahal al seu habitatge.

Hamas ho nega tot
Per la seva banda, el Ministeri d'Interior de Hamas ha negat les acusacions que els seus cossos de seguretat estiguin perseguint els seguidors d'Al-Fatah que intenten organitzar actes en commemoració de l'aniversari de la mort d'Arafat.
Per altra banda, l'exministre de Transport i excap de l'Exèrcit Shaul Mofaz ha decidit trencar el boicot d'Israel a Hamas i reunir-se amb qualsevol dels seus líders que estigui disposat a veure'l. Mofaz, un dels falcons de la política israeliana, va dir parafrasejant Winston Churchill durant la Segona Guerra Mundial que està disposat a "parlar amb el mateix diable si això condueix a la pau".
Israel, els EUA i la Unió Europea boicotegen Hamas mentre no compleixi les tres condicions que li va posar el Quartet de Madrid el 2006 després de guanyar les eleccions legislatives palestines: apartar-se del camí de la violència, reconèixer Israel i acceptar els acords de pau signats en el passat.
Finalment, el cap de l'Exèrcit israelià, Gaby Asquenasita, va exhortar els palestins de Gaza a denunciar qualsevol crim o delicte comès pels seus homes en l'última ofensiva militar a la Franja fa onze mesos, en la qual van morir 1.400 persones, la majoria civils.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya