Els Vint-i-set intentaran escollir els seus nous líders el dia 19

Buscaran el consens sobre el president del Consell Europeu i l'alt representant de la Política Exterior

 

BRUSSEL·LES | OTR PRESS/DDG
Els caps d'Estat i de Govern de la Unió Europea es reuniran finalment dijous que ve, 19 de novembre, a Brussel·les per celebrar un previsiblement llarg sopar de treball en el qual intentaran aconseguir un consens sobre les persones que ocuparan els dos principals llocs que crea el nou Tractat de Lisboa, el president estable del Consell Europeu i l'alt representant de la Política Exterior i vicepresident de la Comissió Europea.
El primer ministre suec, Fredrik Reinfeldt, el país del qual exerceix la presidència de torn de la Unió Europea, ha convocat la reunió després de realitzar una primera ronda de consultes amb els seus col·legues per sondejar la seva opinió sobre els candidats potencials que circulen des de fa setmanes, i ahir va admetre que després d'haver parlat amb els 26 líders "té més noms que llocs". Alguns països han presentat fins i tot més de dos candidats. Reinfeldt va evitar en tot moment especular amb les persones i va destacar que no només el nom és important, sinó també "què" faran i "com".
A més, va destacar que la seva intenció és presentar els candidats que tinguin el "suport adequat" per fer-se amb el lloc, fet pel qual va donar per fet que haurà d'intensificar les consultes d'aquí al proper dijous per aconseguir un equilibri entre les famílies polítiques d'esquerres i de dretes, països grans i petits, nord i sud, est i oest, així com la qüestió del gènere. "És molt difícil equilibrar tot això en dos llocs", va reconèixer.
A la presidència sueca li agradaria que la decisió s'adopti, si no per unanimitat, sí almenys amb la implicació de tots i cadascun dels 27 Estats membres, però és conscient que, al final, es prendrà per majoria qualificada, com estipula el Tractat, "si calgués".

Presentació en persona
"La meva idea és que dijous que ve es presentin ells mateixos davant el Consell, però el problema és que, a menys que tinguin la seguretat que es faran amb el lloc, serà difícil que ho facin", va dir referint-se als líders en actiu.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya