Obama oferirà reduir les emissions de gasos dels EUA un 17% l´any 2020

Espanya serà un dels països de la UE més perjudicats pels efectes del canvi climàtic

 
Obama -a la foto amb les filles- assistirà a la cimera de Copenhaguen.
Obama -a la foto amb les filles- assistirà a la cimera de Copenhaguen.  michale reynolds/efe

WASHINGTON/BRUSSEL·LES | EFE/DDG
El president dels EUA, Barack Obama, estarà el dia 9 de desembre en la cimera sobre el canvi climàtic, que se celebrarà a Copenhaguen, on oferirà reduir les emissions del seu país en un 17% per a l'any 2020 respecte els nivells del 2005. A diferència de la majoria dels 65 mandataris que es preveu que acudeixin a la cimera, Obama no participarà en la cerimònia de clausura a la capital danesa, prevista per als dies 17 i 18 de desembre.
Tot i això, la seva presència a Copenhaguen va ser ben rebuda perquè dóna un necessari impuls al procés internacional que no té consens a menys de dues setmanes de l'inici de l'esdeveniment. "Crec que és crític que el president Obama assisteixi", va afirmar a Alemanya Yvo de Boer, secretari general de la Convenció de les Nacions Unides per al Canvi Climàtic. "El món espera que els EUA presentin un objectiu de reducció d'emissions i que ajudin financerament els països en desenvolupament", va afirmar De Boer.
Similar opinió va expressar el primer ministre danès, Lars Loekke Rasmussen, qui va assenyalar que "la visita mostra el desig del president de contribuir a un acord ambiciós i global a Copenhaguen". A aquestes alçades, Dinamarca és gairebé l'únic país que encara té l'esperança d'arribar a un acord vinculant en la cimera.
L'objectiu inicial de la conferència era produir un nou tractat global sobre canvi climàtic per limitar les emissions de gasos hivernacle que substituiria el Protocol de Kyoto. Aquest acord implicaria que les nacions desenvolupades es comprometrien a arribar a certs objectius per a l'any 2020 i que els països en vies de desenvolupament acceptarien alentir el ritme d'increment de les seves emissions Al mateix temps, els països rics ajudarien els més pobres a fer front als desafiaments climàtics.
En un altre ordre de coses, Espanya serà un dels països europeus més perjudicats pels efectes del canvi climàtic, amb pèrdues de fins a 5.000 milions d'euros anuals en el sector turístic i una caiguda del 25% en el rendiment agrícola per al conjunt del sud d'Europa el 2080, segons un informe publicat per la Comissió Europea. El document, elaborat pel Centre Comú d'Investigació de la Comissió Europea (CE), ha calculat l'impacte que l'augment de les temperatures previst a Europa per a 2080 tindrà en quatre àrees: agricultura, inundacions fluvials, sistemes costaners i turisme.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya