Menys del que volien

La UE ´decebuda´ amb l´acord sobre el Canvi Climàtic

El president europeu Fredrik Reinfeldt assegura que aquest document "no solucionarà l'amenaça climàtica"

 10:10  

EFE La Unió Europea ha expressat avui la seva "decepció" amb el nou acord producte de la Cimera del Canvi Climàtic de Copenhaguen i ha assegurat que "no solucionarà l'amenaça climàtica".

El president de torn de la UE, el suec Fredrik Reinfeldt, ha sosteningut que aquest document "no és perfecte" però ha afegit que el text, batejat com a Acord de Copenhaguen, "és un acord entre els principals actors" reunits a la capital danesa.

Reinfeldt ha dit que la UE treballa des de fa dos anys per aconseguir un acord per reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle, però no ha vist els mateixos esforços per part d'altres socis. "Ha estat dur", ha sentenciat.

Per la seva banda, el president de la Comissió Europea (CE), José Durao Barroso, ha expressat la seva "decepció" i "preocupació" per no haver aconseguit un compromís vinculant.

El text està "per sota de les ambicions europees", però "és millor que no tenir cap acord", ha assenyalat.

"Ara necessitem portar aquest procés a una nova fase i aprendre les lliçons d'aquesta experiència", ha dit.

Barroso ha manifestat que la UE ha decidit acceptar el text per evitar una ruptura del procés, en solidaritat amb els països més vulnerables, a qui ofereix ajuda per afrontar els efectes del canvi climàtic.

El primer ministre suec ha reiterat que la Unió Europea mantindrà el seu compromís de retallar el 20 per cent les seves emissions per a l'any 2020, perquè aquests objectius són vinculants per a tots els països de la Unió.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya