|
|
|
HEMEROTECA » |
|
PORT-AU-PRINCE | EFE/OTR PRESS/DDG Els cadàvers del matrimoni d'espanyols format per Yves Baltroni i María Jesús Plaza van ser localitzats pels serveis de rescat que treballen a Haití després del brutal terratrèmol de dimecres, que ha causat 140.000 morts. Dues de les filles del matrimoni van reconèixer els seus pares, mentre una tercera, que es trobava a Espanya, va decidir viatjar al país caribeny. Residents a Torrejón, tots dos tenien la nacionalitat espanyola, tot i que el marit era d'origen haitià, i es trobaven al país arreglant diversa documentació amb motiu d'una herència. Paral·lelament, el ministre d'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, va assenyalar que "no sóc optimista" respecte l'estat de la subinspectora de policia espanyola desapareguda.
La vicepresidenta primera del Govern, María Teresa Fernández de la Vega -que viatjarà properament a la zona-, va afirmar que fins ara han estat localitzats fora de perill 87 dels espanyols que conformen la colònia de 111 residents al país, encara que no tots ells eren a Haití en el moment del sisme. El Govern treballa per localitzar la resta de ciutadans que podrien estar desapareguts, i que podrien ser "quatre o cinc", malgrat que les comunicacions estan sent molt difícils. L'Executiu també prepara la repatriació dels espanyols residents a Haití que han decidit tornar, un grup d'entre 25 i 40 persones que van sortir de matinada en avió cap a Madrid al costat d'altres europeus.
Entre els serveis de rescat espanyols desplegats a Haití, un grup de bombers madrilenys ha aconseguit rescatar amb vida un nen de dos anys d'entre les runes d'un edifici derruït a Port-au-Prince. Bombers Units sense Fronteres va localitzar entre les restes de l'hotel Montana de la capital un haitià de 40 anys, al costat del qual reposaven els cadàvers del seu nadó i dona, i van trobar fins a una quinzena de persones més.
Els ferits en el terratrèmol continuen morint als hospitals per manca d'auxili, de medicaments i fins i tot de menjar, malgrat la constant arribada de vols amb material humanitari. Segons van denunciar els responsables de diversos hospitals, els centres mèdics on s'amunteguen els ferits no tenen coses tan elementals com aigua potable, electricitat, medecines, sèrum, anestèsia o aliments.
"Els que no es moren per les ferides, es moren de fam", va denunciar el director de l'Hospital General, Guy Laroche. "Aquí fa tres dies que no arriba ni un gram d'ajuda exterior", va destacar. No obstant això, els vols amb ajuda humanitària estan arribant des de dijous a la nit amb una freqüència d'un cada quinze minuts.
Manca de coordinació
La manca de coordinació és evident a Port-au-Prince, ja que tota aquesta ajuda humanitària no està arribant als carrers, on els ciutadans s'amunteguen davant de camions de bombers que els serveixen aigua, mentre que encara queden cadàvers sense recollir a les voreres, que omplen l'aire d'una pudor insuportable.
Més de 4.000 edificis i infraestructures d'Haití han resultat destruïts o greument malmesos pel terratrèmol. Uns 2.000 edificis residencials es van enfonsar totalment o parcial, i una xifra similar va patir danys greus. En aquest sentit, el secretari general de l'ONU, Ban Ki-moon, va demanar a la comunitat internacional 550 milions de dòlars en ajuda urgent per poder assistir els milions d'afectats pel brutal sisme a Haití.
|
|
|
|
| LA SELECCIÓ DELS LECTORS | ||
L'ÚLTIM |
EL MÉS LLEGIT |
EL MÉS VOTAT |
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||