|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EFE La normalitat torna a poc a poc a Haití pel fet que ha millorat la seguretat i el lliurament de l'ajuda humanitària, una setmana després del sisme que va devastar aquest empobrit país, ha informat avui l'ONU.
"La situació global de seguretat està millorant, l'ajuda humanitària està augmentant i la coordinació d'aquest ajut amb el govern també està millorant", va dir el guatemalenc Edmond Mulet, cap interí de la Missió d'Estabilització de l'ONU a Haití (MINUSTAH).
Mulet va declarar que després del terratrèmol del dia 12 és com si el país caribeny "hagués retrocedit cent anys enrere", però va negar que estigui condicionat per la inseguretat "com alguns mitjans han estat difonent de forma irresponsable".
No hi ha pillatges generalitzats ni bandes que ataquen i controlen la ciutat", ha manifestat el cap interí de la MINUSTAH, en referència a les nombroses imatges publicades sobre episodis de saquejos, que en realitat s'han concentrat en barris molt concrets de Port-au-Prince.
Segons Mulet, els 3.500 militars i 2.000 policies de la missió de l'ONU que patrullen la capital són suficients per mantenir l'ordre, i de fet les tropes nord-americanes que ja s'han desplegat serviran per prestar ajuda als punts de distribució d'aliments, no per patrullar els carrers.
El general brasiler Floriano Peixoto, cap del contingent militar de la MINUSTAH, ha aclarit que les tropes dels Estats Units i Canadà no patrullaran els carrers ni s'ocuparan de la seguretat, sinó d'escoltar les operacions de distribució d'aliments.
En quant a la distribució de menjar, la Coordinadora Humanitària Kim Bolduc ha informat que el Programa Mundial d'Aliments ha aconseguit donar racions a 200.000 persones aquesta primera setmana després del sisme, però ha aclarit que no han estat diàries, sinó amb un sistema de rotació per arribar als diferents barris, i va confiar a arribar a un milió de beneficiaris en dues setmanes.
Bolduc es va mostrar contrària a la idea de llançar menjar des de l'aire, com han fet ja helicòpters nord-americans, en afirmar que "necessitem una distribució ordenada i respectuosa del menjar".
Són molts els haitians que es queixen d'haver rebut una sola ració de menjar -de vegades un grapat de galetes energètiques-, i que han d'alimentar-se gràcies a la caritat dels seus veïns.
El govern haitià ha dit que té ara prou menjar i que el problema és l'emmagatzematge i la distribució, pel que el Programa Mundial d'Aliments pensa construir una base logística a la República Dominicana per fer des d'allà els seus enviaments.
|
|
|
|
| LA SELECCIÓ DELS LECTORS | ||
L'ÚLTIM |
EL MÉS LLEGIT |
EL MÉS VOTAT |
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||