Terrorisme

Atac múltiple dels talibans a Kabul

Un comando de set insurgents va entrar en diversos edificis oficials i civils en una de les accions terroristes més atrevides dels últims temps

 13:48  
Diversos soldats celebren la mort d´un dels terroristes que van dur a terme l´atac.
Diversos soldats celebren la mort d´un dels terroristes que van dur a terme l´atac. omar sobhani/reuters
 NOTÍCIES RELACIONADES
  Sarkozy critica els francesos segrestats.  Espanya Internacional

KABUL | NAWEED HAIDARY/EFE Un comando de set talibans va matar cinc persones i va causar ferides a diverses desenes de civils en un atac múltiple contra diversos edificis civils i oficials de Kabul, fet que va coincidir amb la cerimònia de jurament del nou Govern afganès, i en el qual van morir set terroristes. L'atemptat es va produir cap a les deu del matí, hora d'inici de l'acte, quan tres insurgents van penetrar al centre comercial Feroshgah, ubicat en el cor de Kabul i envoltat per diverses de les principals seus oficials del país. Des de les posicions que van prendre en el complex, de set plantes, el comando -proveït amb armes curtes i llançagranades-, va disparar contra el luxós Hotel Serena i el Ministeri de Justícia.
Prèviament, un suïcida havia detonat la seva càrrega davant del Banc Central, que es troba enfront del complex i adjacent al Palau Presidencial, on Hamid Karzai havia reunit els 14 ministres del seu nou Govern -encara incomplet- per prendre'ls jurament. La cerimònia va ser cancel·lada, però la jura es va efectuar, i després el Gabinet va celebrar la seva primera reunió en plena crisi a la ciutat.
Al centre comercial, les forces de seguretat van mantenir un enfrontament armat durant quatre hores amb els atacants. L'edifici del centre comercial va incendiar-se i va quedar seriosament danyat en aquesta acció, que es va desenvolupar simultàniament amb altres atacs en altres punts de la ciutat.

Ambulància-bomba

Una ambulància conduïda per un suïcida va explotar prop del Ministeri d'Exteriors i un segon centre comercial, i va haver-hi un nou enfrontament entre les forces de seguretat i un altre grup de dos talibans atrinxerats dins del Cinema Ariana. També es va registrar una explosió, sense víctimes, davant d'un altre cinema de la capital, a aproximadament un quilòmetre de distància de la zona neuràlgica de l'atemptat.

El president Karzai va emetre un comunicat assegurant que la situació estava "sota control" i l'"ordre restaurat" quan encara ?seguien els enfrontaments al cinema proper al primer complex comercial atacat. L'acció talibana és la més atrevida dels últims temps en la cada vegada més insegura Kabul. El portaveu talibà Zabiullah Mujahid va assegurar que 20 dels seus homes, alguns d'ells suïcides, van participar en l'atemptat i que l'objectiu eren els edificis governamentals.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya