Perú

Evacuen 2.000 turistes atrapats a les ruïnes del Machu Picchu

Les fortes pluges caigudes a la zona han causat la mort d'almenys 10 persones, entre elles una jove argentina

 13:26  
Evacuen 2.000 turistes atrapats a les ruïnes del Machu Picchu
Evacuen 2.000 turistes atrapats a les ruïnes del Machu Picchu  

LIMA | EFE/DDG Més de 2.000 turistes que van quedar atrapats al poble peruà de Machu-Picchu, situat a la muntanya on s'aixeca la ciutadella inca, com a conseqüència de les intenses pluges que cauen des de fa dies -que han causat dos morts- van començar a ser evacuats. El govern peruà va començar a evacuar amb helicòpters 20 turistes australians, brasilers i nord-americans amb problemes de salut de la ciutadella arqueològica a causa que el servei ferroviari va quedar interromput per les precipitacions. L'accés a la ciutadella inca ha estat tancat tres dies degut a les intenses pluges, que han causat esllavissades de fang en diferents trams.

El president de l'Associació d'Agències de Turisme del Cuzco, Marcos Ochoa, va explicar que el poble de Machu-Picchu no té capacitat per acollir tots els turistes atrapats i que, per això, s'han improvisat tendes de campanya a la plaça central. A l'aeroport de Lima es viu una situació de caos, atès que cinc vols entre Lima i Cuzco, regió on es troba la ciutadella inca, han estat cancel·lats i més d'una vintena estan per confirmar o han estat endarrerits.

Una jove argentina va morir dilluns a la zona de Wiñay Huayna, on van resultar ferides tres persones més, mentre que un guia turístic va morir ahir en el tram conegut com a Inti Punku. A més, vuit persones més han mort des de diumenge passat a Cuzco, a més de 1.100 quilòmetres al sud-est de Lima, com a conseqüència de les pluges torrencials que han caigut.

Altres 50 persones van resultar ferides i més d'un centenar damnificades, segons fonts periodístiques. El govern peruà va declarar dilluns en emergència les localitats cusquenyes de Calca, Quispicanchi, Cuzco Ciudad, Urubamba, Canchis i La Convención, així com el departament d'Apurímac.

Viatge d'autoritats

El primer ministre peruà, Javier Velásquez, juntament amb el titular de Comerç Exterior i Turisme, Martín Pérez, van viatjar amb una comitiva oficial cap a la zona que s'ha vist més afectada.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya