Netanyahu convoca d´urgència els ministres per la crisi amb els EUA

Clinton titlla d'"insultant" l'anunci de l'ampliació de la colònia durant la visita de Joe Biden

 
Imatge d´arxiu del president d´Israel, Shimon Pares, a l´esquerra, i el vicepresident nord-americà Joe Biden en la reunió a Jerusalem del 9 de març.
Imatge d´arxiu del president d´Israel, Shimon Pares, a l´esquerra, i el vicepresident nord-americà Joe Biden en la reunió a Jerusalem del 9 de març. reuters/ronen zvulun

JERUSALEM/WASHINGTON | AGÈNCIES/DDG
El primer ministre d'Israel, Benjamin Netanyahu, va convocar d'urgència a ahir a la nit a set dels seus ministres per debatre la crisi amb els EUA després de l'anunci de la construcció de 1.600 nous habitatges en una colònia jueva a Jerusalem Est. Segons informa el diari israelià Haaretz, fonts de l'oficina del cap del Govern van indicar que aquest es va declarar "sorprès" per la dura condemna pública dels EUA al pla d'edificació. L'anunci del pla es va produir dimarts passat, l'endemà que s'anunciés l'inici de negociacions de pau indirectes entre israelians i palestins durant la visita a Jerusalem del vicepresident nord-americà, Joe Biden.
La seretària d'Estat nord-americana, Hillary Clinton, considera "insultant" l'anunci de l'ampliació de la colònia durant la visita de Biden. Segons Haaretz, Netanyahu havia considerat que les disculpes ofertes a Biden tant per ell mateix com pel seu ministre d'Interior, Eli Yishai, el ministeri del qual va llançar el polèmic anunci, havien estat suficients, però va ser sorprès aquest cap de setmana amb una dura trucada de la secretària d'Estat nord-americà. Clinton va transmetre a Netanyahu les "fortes objeccions" dels EUA a l'anunci i va deixar clar que el seu Govern ho considera "un senyal profundament negativa d'Israel respecte a les relacions bilaterals" que és "contrària a l'esperit de la visita del vicepresident" Biden.
La cap de la diplomàcia nord-americana va dir al cap del Govern israelià que la decisió "ha soscavat la confiança en el procés de pau i en els interessos dels EUA" a la regió. Segons ha informat l'edició digital del diari israelià YediotAharonot, Netanyahu va trucar aquest cap de setmana a la canceller alemanya, Angela Merkel, i al primer ministre italià, Silvio Berlusconi, per tractar sobre la crisi oberta amb els Estats Units, principal soci d'Israel. El primer ministre va explicar als líders europeus que la política de construcció a Jerusalem Oriental (ocupada per Israel en la Guerra dels sis dies, de 1967) no ha canviat respecte als anteriors governs, va assenyalar el diari. En qualsevol cas, segons va indicar Yediot, totes les propostes de pau avalades per Israel i EUA consideren que els assentaments jueus en aquesta zona de Jerusalem Oriental quedaran sota sobirania israeliana.

Clinton
En una entrevista a la cadena CNN, la secretària d'Estat nord-americana, Hillary Clinton, va qualificar divendres a la nit (hora local) d'"insultant" per als Estats Units l'anunci fet pel Govern israelià sobre les noves construccions als assentaments de Jerusalem Est coincidint amb la visita del vicepresident estatunidenc, Joe Biden, al Pròxim Orient. Tanmateix, Clinton va afirmar que la relació amb Israel no corre perill. "La nostra relació és duradora, forta. Està arrelada en valors comuns", va deixar clar. Però va afegir que "hem de deixar clar que la solució dels dos Estats, a la qual donem suport, requereix mesures de confiança per les dues parts".

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya