Un 26% dels ciutadans pensen que desenvolupar les autonomies és negatiu

 

DRID | OTR PRESS/DDG
Gairebé la meitat dels espanyols (47,9 per cent) consideren que la creació i desenvolupament de les comunitats autònomes ha estat "més aviat positiva per a Espanya", però també hi ha més d'una quarta part (26,4 per cent) que el jutja "més aviat negatiu". Això sí, set de cada deu espanyols destaca que no hi ha d'haver cap diferència en els serveis i prestacions que presten les diferents comunitats autònomes.
Aquestes són les dades que ofereix el Baròmetre Autonòmic donat a conèixer pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), i que es basa en 10.409 entrevistes realitzades en 700 municipis repartits per totes les comunitats i ciutats autònomes entre els dies 23 de gener i 2 de març d'aquest any.
Segons l'enquesta, entre els qui rebutgen el desenvolupament autonòmic hi ha una quarta part que creu que ha estat negatiu fonamentalment perquè ha contribuït a l'augment de la despesa pública, un 16,3 per cent percep que ha fomentat els separatismes i el 13,3 per cent assenyala que ha augmentat les diferències entre comunitats autònomes.
I és que el 67,3 per cent dels sondejats defensen que no hi ha d'haver cap diferència entre els serveis que es presten en els diferents territoris, davant del 25 per cent que és partidari que cada comunitat pugui oferir serveis i prestacions diferents.
El 47,6 per cent dels ciutadans defensen que les comunitats autònomes han contribuït al desenvolupament dels separatismes. La meitat dels espanyols (un 48,3 per cent) considera que l'aspecte més important a destacar de les autonomies és la possibilitat que molts assumptes es puguin administrar d'una manera més propera.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya